شنبه 28 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آیین افتتاحیه رویداد آزاداندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز (پنجشنبه 12 بهمن‌ماه) با حضور «حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی و جمعی دیگر از مسئولین آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، در محل دانشگاه قم برگزار...

خبرگزاری دانشجو

آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برترین تیم‌های جوان و فناور مسابقه ملی و مسئله‌محور راهی شو، 16 بهمن ماه 1402 در آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور ITweekend10 با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 26 بهمن برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم بهره‌مندی از فضای بین‌المللی برای توسعه دیپلماسی علمی و فناوری تأکید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عکسی از عادل فردوسی‌پور در میان دانشجویانش در دانشگاه شریف خبرساز شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تصویری از عادل فردوسی‌پور منتشر شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر حمید موحدیان، برای اولین بار در کشور موفق به ساخت دستگاهی نیمه صنعتی جهت نمودارگیری در چاه‌های انحرافی شده‌اند. این دستگاه که در چاه‌های افقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرعت و نوع سیال را در نقاط مختلف چاه‌های نفت مورد سنجش قرار می‌دهد. حمید موحدیان استادیار پژوهشکده...

خبرگزاری تسنیم

رویداد ایده‌پردازی و هم‌افزایی فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران با موضوع انتخابات در دانشگاه شریف برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف پس از سه سال تلاش موفق به طراحی و ساخت دستگاهی جهت نمودارگیری در چاه‌های انحرافی نفت شدند. با ساخت این دستگاه، ایران به جمع کشورهای محدودِ دارای فناوری و دانش فنی ساخت دستگاه‌های نمودارگیری چاه‌های انحرافی (افقی) پیوست.

وب‌گاه خبر آنلاین

استاد دانشگاه صنعتی شریف درباره مشکلات ادامه فعالیت در این دانشگاه پیامی منتشر کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه صنعتی شریف توئیتی درباره پشت پرده اخراجش از دانشگاه منتشر کرد. علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه صنعتی شریف توئیتی درباره پشت پرده اخراجش از دانشگاه منتشر کرد. به گزارش عرشه آنلاین، استاد دانشگاه شریف از فشار‌های بیرونی برای جلوگیری از تدریس خود خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی شریفی زارچی در توییتی از ارسال یک ایمیل برای دانشجویانش خبر داد.

وب‌گاه فرارو

علی شریفی زارچی، استاد دانشگاه شریف در صفحه توییتر خود نوشت: یادتان هست ادعا می‌کردند قطع همکاری دانشگاه شریف با من کااااملا قانونی و فقط به دلیل عدم تکمیل فرم‌های کاغذی بود؟ اکنون چنین ایمیلی برای دانشجویانم ارسال شده‌است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی (MEMS) به همت برنامه ملی میکروالکترونیک و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

وب‌گاه فرارو

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در تابستان 1402 با سقوط سهم صنعت از رشد تولید ناخالص داخلی روبرو بودیم و از سهم حدود 0.8درصد در فصل بهار به سهم حدود 0.3درصد در فصل تابستان رسیده ایم. این در حالی است که در هدف گذاری هایی که برای برنامه هفتم شده بود، رشد 8.5درصد سالانه برای بخش صنعت در نظر گرفته شده بوده. در حالی که آن رشد اندک، روند نزولی را نشان می‌دهد، آن هم با آن ابعاد و با آن فاصله...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در نشستی با اساتید علوم انسانی دانشگاه شریف بیان کرد: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در سال 1388 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، در آن زمان علوم انسانی وضعیتی خاصی داشت و مرتب رشته‌های جدید به وجود می‌آمد و سهم علوم انسانی و علوم اجتماعی از کل دانشجویان کشور خیلی بالا بود، همین اکنون...