شنبه 28 مهر 1403

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

وب‌گاه الف

اعصای لیست صدای ملت به سرلیستی علی مطهری معرفی شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فهرست 30 نفره «صدای ملت» در انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به سرلیستی «علی مطهری» رونمایی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فهرست 30 نفره «صدای ملت» در انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به سرلیستی «علی مطهری» رونمایی شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه فرهیختگان نوشت: دانشگاه تهران با 100 پله تنزل در زمره دانشگاه‌هایی قرار گرفته که در رده 501 تا 600 دنیا تعریف می‌شوند. روزنامه فرهیختگان نوشت: دانشگاه تهران با 100 پله تنزل در زمره دانشگاه‌هایی قرار گرفته که در رده 501 تا 600 دنیا تعریف می‌شوند. به گزارش عرشه آنلاین، فرهیختگان نوشت: رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام ابتدای این هفته منتشر شد تا بار دیگر عملکرد دانشگاه‌های...

وب‌گاه فرارو

رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام ابتدای این هفته منتشر شد تا بار دیگر عملکرد دانشگاه‌های داخلی در مقایسه با دنیا سنجیده شود.

خبرگزاری تسنیم

در قرن هفده زنان منجم زیادی در آلمان بوده اند چون زندگی حرفه‌ای و خانوادگی باهم آمیخته بود. درواقع شکل منسجم نداشتن علم باعث شده بود زنان مشارکت جالب توجهی داشته باشند. اما با نهادی شدن علم و جدا شدن حوزه‌ی خصوصی و عمومی، آمار زنان دانشمند کم می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

صادق‌زیبا کلام می‌گوید: «کاش مسئولان خالص‌گرا بیایند و بررسی کنند که چرا این همه از مردم دنال مهاجرت هستند، در سال‌های گذشته فقط دانشجویان دانشگاه شریف و دانشکده فنی دانشگاه تهران و پلی‌تکنیک مهاجرت می‌کردند، بعد مهاجرت رسید به خلبانان، پرستاران، پزشکان، کسانی که مهارت‌های فنی دارند و... و حالا هم همه به امید زندگی بهتر هر تلاش و تقلایی می‌کنند که از کشور بروند.»

وب‌گاه الف

مترو تهران به داد ترافیک و شلوغی تهران رسیده و رفت و آمد را راحت‌تر کرده است. اگر از مترو استفاده می‌کنید نقشه مترو تهران به دردتان می‌خورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود نیلی، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه شریف، در همایش «چشم انداز اقتصاد ایران 1403» که روز گذشته در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، در ارائه ای به بررسی چشم انداز رشد اقتصادی ایران پرداخت. به گفته نیلی، از لحاظ رشد اقتصادی، دهه 60 پرنوسان ترین بازه در اقتصاد ایران بوده است و پس از این دوره، دهه 90 در رتبه بعدی قرار دارد. همچنین از لحاظ تورم نیز دهه 90 پرنوسان ترین دهه به شمار...

وب‌گاه خبر آنلاین

یک فارغ‌التحصیل رشته فلسفه علم دانشگاه شریف می نویسد: در فلسفه قاعده ای هست بنام قاعده الواحد که بر اساس آن از واحد جز واحد صادر نمی شود. در ریاضیات هم همه اعداد بر اساس واحد تعریف می شوند. تمام تلاش فیزیک دان ها در دنیای علم بر آن است که چهار نیروی اصلی را در یک نیرو پیدا کنند که البته هنوز قادر به این کار نشده اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اداره خوابگاه‌های دانشگاه شریف اعلام کرد: ساعت 15 روز دوشنبه 28 اسفند تمامی خوابگاه‌های دانشگاه کاملاً تعطیل خواهند شد و از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 12 فروردین، مجدداً بازگشایی خواهند شد. تقویم آموزشی، آخرین روز کلاس‌های حضوری 1402 را دوشنبه 28 اسفند اعلام شده، اما احتمالاً تصمیم برخی کلاس‌ها و اساتید در آن دو سه روز پایانی، تفاوت‌هایی با تقویم...

خبرگزاری تسنیم

برای حل مسئله ناترازی قیمت بنزین باید هم راه‌حل‌های عرضه و هم راه‌حل‌های تقاضا را با هم و ترکیبی در پیش گرفت، به جای کاهش مصرف انرژی ما باید به دنبال مصرف درست انرژی باشیم. انتفاع مردم از صرفه جویی انرژی می تواند در اصلاح الگوی مصرف موثر باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به بهانه نکوداشت یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین افراد، در جامعه دانشگاهی اقتصاد و فضای سیاستگذاری دکتر مسعود نیلی باید سطور بنویسیم و صفحه‌ها به یادگار بگذاریم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم (IranPetrochem) با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش در محل مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های کیش آغاز بکار کرد. دانشگاه صنعتی شریف با حضور در این نمایشگاه از دستاورد‌های خود در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع مرتبط رونمایی کرد. در...

وب‌گاه الف

در نشست علمی تخصصی مرکز مطرح شد: برای حل مسئله ناترازی قیمت بنزین باید هم راه‌حل‌های عرضه و هم راه‌حل‌های تقاضا را با هم و ترکیبی در پیش گرفت، به جای کاهش مصرف انرژی ما باید به دنبال مصرف درست انرژی باشیم. انتفاع مردم از صرفه جویی انرژی می تواند در اصلاح الگوی مصرف موثر باشد.