پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در توسعه فعالیت‌های علمی باید پر تلاش باشند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در توسعه فعالیت‌های علمی باید پر تلاش باشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شهریورماه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور دکتر علیرضا رهایی رییس دانشگاه وهمچنین دکتر مصطفی مصلح زاده دکتری علوم و روابط بین الملل، استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در کشور اردن با محور بررسی مسائل سیاسی در منطقه و اساتیدی از دانشگاه‌های تهران و مراکز استان‌ها بصورت حضوری و مجازی برگزار شد و در پایان نشست نیز اعضای شرکت کننده سئوالات...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شهریورماه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور دکتر علیرضا رهایی رییس دانشگاه وهمچنین دکتر مصطفی مصلح زاده دکتری علوم و روابط بین الملل، استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در کشور اردن با محور بررسی مسائل سیاسی در منطقه و اساتیدی از دانشگاه‌های تهران و مراکز استان‌ها بصورت حضوری و مجازی برگزار شد و در پایان نشست نیز اعضای شرکت کننده سئوالات خود در این زمینه مطرح کردند.

در ابتدای این نشست دکترعلیرضا رهایی با اشاره به اینکه در آستانه شروع فعالیت تحصیلی دانشگاه‌ها و مرکز علمی هستیم، تاکید کرد: اگر چه توقفی در فعالیت‌های علمی در فصول مختلف نیست. اما بعد از ایام تابستان و یک سری فعالیت‌های متفرقه وکاهش حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید، شروع سال تحصیلی در شهریور و مهر ماه ایامی مبارک و شروع مجدد برای فعالیت‌های علمی است. امیدوارم امسال نیز شاهد فعالیت‌های گسترده علمی در سطح کشور باشیم و در سال تحصیلی جدید تحولات و پیشرفت‌های خوبی در فضای علمی کشور ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزیابی فعالیت‌های علمی در چند سا ل اخیر بخصوص بعد از شیوع ویروس کرونا وحوادث بعد از آن نشاند هنده کاهش تولیدات علمی وتغییر در سطح رتبه بندی‌های جهانی بود فعالیت‌ها و مطالعات صنعتی نیز کاهش یافت لذا امروز نیاز به یک بازنگری در برنامه‌ها برای ایجاد تحول علمی در کشور هستیم تا ایران بتواند جایگاه علمی شایسته خود را در دنیا حفظ کند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیرهمچنین به مسئله فلسطین اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و وزن بمب‌هایی که روی خاک این کشور ریخته شده است، نشان می‌دهد تقریبا همه دنیای استکباری به نحوی متحد بر ضد مردم ستم دیده فلسطین عمل می‌کنند و عکس العملی در زمینه حفظ حقوق بشری نیز مطرح نمی‌شود. کجای این کشتار بی رحمانه با حقوق بشر سازگار است.

وی ادامه داد: متاسفانه همه موازین اسلامی و بین المللی در مسئله فلسطین زیر پا گداشته می‌شود و حتی از کشور‌های اسلامی نیز صدایی برنمی خیزد مگر فریاد حق طلبانه جوانان و دانشجویان که در چند ماه اخیر اعتراضاتی رادر آمریکا وبرخی کشور‌های غربی و شرقی شروع کردند و درخواست توقف نسل کشی بیرحمانه مردم ستم دیده فلسطین را دارند، اگرچه رژیم صهیونیستی بی توجه به این اعتراضات وبا چراغ سبز دول کشور‌های غربی و امریکا کار خود را ادامه می‌دهد.

رهایی همچنین با بیان اینکه محور بحث این نشست تحلیل مسائل سیاسی در منطقه است، گفت: انشاالله در این جلسه ابعاد مسئله فلسطین از جنبه‌های مختلف بخصوص درمورد مواضع دولت‌ها و مردم کشور‌ها بررسی می‌شود تا نسل جوان درکشور ما با شناخت بیشتر تحلیل دقیقی از مسائل سیاسی در سطح بین المللی داشته باشد امیدواریم در نشست مهرماه نیز ابعاد گسترده تری از مسائل بین المللی و نقش و جایگاه ایران ومحور مقاومت در روابط جهانی ارائه گردد.