سه‌شنبه 17 مهر 1403

دبیر پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم رشد معرفی شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دبیر پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم رشد معرفی شد

معاون وزیر آموزش و پرورش مسعود جهانشاهی را به عنوان دبیر جشنواره پنجاه و چهارم فیلم رشد معرفی کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین نشست شورای سیاست گذاری پنجاه و چهارمین دوره جشنواره بین المللی رشد به منظور بررسی و همفکری در راستای اعتلای جشنواره فیلم رشد در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبادتی دبیر دوره پنجاه و سوم جشنواره فیلم رشد با اشاره و مرور دستاوردهای این جشنواره در سال گذشته گفت: پنجاه و سومین جشنواره فیلم رشد در هفته اول دی ماه سال گذشته برگزار شد. سابقه این برگزاری این جشنواره به سال 42 باز می‌گردد و سومین جشنواره پر سابقه فیلم در دنیا است. همچنین سال گذشته 3768 از 128 کشور دنیا به دبیرخانه ارسال شد و 3329 اثر در نهایت ثبت شد و پس از انتخاب و داوری 195 اثر به مرحله داوری و نمایش راه پیدا کردند و در بازه 4 روزه در سینما فلسطین نمایش داده شدند.

مسعود جهانشاهی به عنوان دبیر جشنواره پنجاه و چهارم فیلم رشد معرفی شد

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت رسمی، مسعود جهانشاهی را به عنوان دبیر جشنواره پنجاه و چهارم فیلم رشد که در دی ماه سال جاری برگزار میشود، معرفی کرد.

جهانشاهی نیز با اشاره به اینکه، هدف اصلی برگزاری جشنواره رشد که جلب مخاطب و تأثیرگذاری بر قشر کودک و نوجوان است، گفت: جشنواره رشد وقتی موفق است که بتواند مخاطب را در خودش غرق کند و زوایای مختلف موضوعش را به آنها بفهماند. کلیت جشنواره باید اینطور باشد که به مصرف کننده به عنوان خوراک فیلم خوب علمی آموزشی و تربیتی ارائه دهد و تولیدکننده را نیز به دنبال فیلمی با این نگاه روانه کند.

وی ادامه داد: در خصوص دغدغه‌ای که در فیلم کودک و نوجوان وجود دارد، پرداختن به آثار تصویری با محتوای تربیتی اموزشی برای جمهوری اسلامی یک مأموریت راهبردی است.

عملیات «وعده صادق2» و فرصت تاریخی پیش‌روی سینما و تلویزیون

 جشنواره رشد نسبت به «نسل‌کشی در غزه و لبنان جلوی دوربین» بی‌تفاوت نیست

دبیر پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم رشد در ادامه با اشاره به دغدغه مندی جشنواره فیلم رشد در خصوص مسائل روز جهانی از جمله مظلومیت مردم غزه و لبنان به ارائه پیشنهاداتی در جهت متفاوت ساختن فضای جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته پرداخت.

وی تمرکز بر حوزه هایی از جمله، گسترش در مراکز پخش در هفته ملی جشنواره به منظور ایجاد فضای جذب بیشتر، ثبیت قدم هایی که در سال گذشته برداشته شد با مشخص کردن جایگاه آثار برنده، تمرکز و توجه جشنواره امسال نسبت به مظلومیت کودکان درگیر جنگ و افزودن محور محیط زیست به عنوان دغدغه ای نوین را محور های اصلی تمایز جشنواره امسال با سال های گذشته عنوان کرد.

جهانشاهی افزود: جشنواره فیلم رشد نباید در خصوص کودک شی و نسل کشی در غزه و همچنین جانفشانی شهدای محور مقاومت و مظلومیت فلسطین بی تفاوت باشد

هدف اصلی آثار تولید شده در جشنواره رشد، دیده شدن در مدارس است

در پایان این نشست حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع‌بندی نشست شورای سیاستگذاری پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم رشد گفت: به طور کلی باید در جهت تثبیت مسیری که در دو سال گذشته شروع شد قدم برداریم، برای تحقق این امر باید در دو حوزه اثرگذاری و ارتقای کیفیت به سطح عملکردی سال‌های قبل از همه‌گیری کرونا برگردیم.

معاون وزیر آموزش پرورش با اشاره به لزوم ارتقای سطح کار جشنواره فیلم رشد، گفت: برجسته‌تر کردن اکران‌ها و البته میزان افزایش بازدید آثار جشنواره در سطح مدارس سراسر کشور، یکی از اولویت‌های اصلی جشنواره رشد است.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، به بیان دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های خود درجهت هم‌افزایی و ارتقای سطح کیفی جشنواره پنجاه و چهارم فیلم رشد، پرداختند.