پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دبیر: کشتی به عنوان ورزشی اصیل نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دبیر: کشتی به عنوان ورزشی اصیل نیازمند حمایت مسئولان است

همدان _ ایرنا _ رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از ورزش‌ها متعلق به کشورهای دیگر است، اما ریشه ورزش کشتی در ایران برای پیشرفت و توسعه نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «علیرضا دبیر» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه پیشرفت کشتی همدان حمایت مسئولان را می‌طلبد، افزود: در گذشته بسیاری از ورزش کاران قبل از ورود به گود زورخانه به خداوند توکل می‌کردند و این تفکری بود که بر کشتی هم غالب است، بنابراین امروز باید با حمایت از کشتی، شاهد حضور جوانان باغیرت و مومن در این رشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان از استان‌های قهرمان پرور در رشته کشتی است، گفت: کرمانشاه، خراسان، تهران، مازندران و همدان از استان‌های برتر و پیشتاز در کشتی هستند که متاسفانه امروز همچون گذشته شاهد فعالیت و حضور موثر و موفق ورزشکاران و پیشتازی این استان ها در ورزش کشتی نیستیم.

دبیر با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اصیل ایران است، افزود: در مسیر ترویج تفکر شهدای عزیز، خانه‌های کشتی را به نام شهدا نامگذاری کرده‌ایم و در کنار عکس هر یک از قهرمانان کشتی، یک عکس از شهدای کشتی گیر را نیز برای قدردانی از جانفشانی این عزیزان و همجنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصب کرده‌ایم. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به ورزش، اظهار داشت: متاسفانه در بین رشته‌های ورزشی، گاهی به برخی رشته ها توجه بیشتری می‌شود و برخی دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» افزود: زمانی که انسان پیروزی جوانان ورزشکار این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف به ویژه میادین جهانی را مشاهده می‌کند، حس غرور و شعف خاصی پیدا می‌کند که امیدواریم با حمایت لازم از این رشته‌های ورزشی همچون کشتی، دوباره شاهد خلق صحنه‌های قهرمانی و پیروزی جوانان کشور باشیم. علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی روز گذشته به منظور بررسی وضعیت ورزش کشتی در استان و همچنین دیدار و گفت وگو با مقامات استان، به همدان سفر کرد، دبیر روز گذشته علاوه بر مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات کشتی استان، با استاندار همدان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

*س_برچسب‌ها_س*