سه‌شنبه 19 تیر 1403

درخواست خانواده محمدرضا نوری از رئیس جمهور آینده

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
درخواست خانواده محمدرضا نوری از رئیس جمهور آینده

خانواده محمدرضا نوری با نام جهادی ابوعباس که در اسارت نیروهای آمریکایی است، در مرحله‌ی دوم انتخابات مشارکت کردند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، خانواده محمدرضا نوری (ابوعباس) که بیش از 15 ماه است توسط نیروهای آمریکایی در عراق دستگیر و اسیر شده است، با حضور در مسجد لرزاده تهران در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم شرکت کردند.

نامه اسیر محمدرضا نوری به ملت ایران برای انتخابات همسر وی در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما امروز آمدیم و رأی دادیم چون حق داریم آینده‌مان را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: من از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌ی دولت جدید انتظار دارم که بازگشت همسرم به ایران را دنبال کنند چون بر اساس توافقنامه بین ایران و عراق، ایشان حق دارد به وطن خود برگردد؛ فشار آمریکایی‌ها باعث شده همسرم مدت طولانی بیش از 15 ماه در اسارت بماند.

.

همسر ابوعباس اظهار داشت: این نه‌حق مدافع حرم و نه‌حق یک شهروند ایرانی است. در واقع حکومت عراق به‌خاطر فشار زیاد آمریکایی‌ها همسرم را به ایران بازنمی‌گرداند و باید بدانیم که آمریکا دشمن ماست و باید بتوانیم حق‌مان را بگیریم. عراقی‌ها با ما مصالح بسیاری دارند و از این باید برای آزادی این مدافع حرم استفاده شود.

وی عنوان کرد: از همه مردم دعوت می‌کنم که پای صندوق‌ها بیایند و مشارکت کنند تا بتوانیم درباره مشکلات مطالبه کنیم. همان‌طور که آقای رئیسی قول داد که همسر بنده را برمی‌گرداند، رئیس‌جمهور آینده هم بگوید که می‌توانم او را بازگردانم.

بر اساس این گزارش، پدر محمدرضا نوری نیز طی سخنانی اظهار داشت: پسرم بعد ازفروپاشی داعش، به صلاح‌دید سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای کمک‌رسانی به‌عنوان مستشار رسانه‌ای و فرهنگی حشد شعبی با دعوت دولت رسمی عراق به این کشور رفت ولی متأسفانه همانطور که با شهید سلیمانی مهمان دولت عراق برخورد نامناسبی شد و به جنایت دولت آمریکا تمکین کردند، با این مستشارشان هم که به مردم آنان خدمت می‌کرد، دولت آمریکا به‌صورت غیرقانونی به محل اقامت وی حمله و او را شبانه در 3 فروردین 1402 بازداشت کردند و تاکنون در اسارت است.

وی ادامه داد: او باید به ایران منتقل شود ولی دولت عراق از فشار آمریکا تمکین کرده و بر اثر بازجویی جنایتکارانه آمریکایی‌ها پسرم شرایط جسمی نامناسبی دارد و دنده‌های او شکسته و بیماری‌های جسمی بر او عارض شده و تیم پزشکی بعد از معاینه‌ی او گفته باید برای درمان به ایران بیاید و ولی فشار آمریکایی اجازه نداده است.

پدر محمدرضا نوری گفت: از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم در برابر دولت آمریکا با اقتدار رفتار کند و همان‌گونه که دولت شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان 5 روز قبل از شهادت گفتند در سفرمان به عراق این ماجرا را پیگیری می‌کنیم، مسئله را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی در سفر اخیر خود به قم، به همراهانش گفته بود که می‌خواهم همسر ابوعباس را ببینم و با او صحبت کنم. همانطور که رئیس‌جمهور آینده برای فرزند خود پیگیری می‌کند، ماجرای ابوعباس را هم پیگیری کند و برای برگرداندن او و منافع ملت ایران، همت به خرج دهند.

پدر محمدرضا نوری اظهار داشت: رئیس‌جمهور آینده تحریم‌ها را دور بزند و نشان بدهد که تحریم حربه کارآمدی برای به زانو درآوردن ملت ایران نیست.