سه‌شنبه 3 مهر 1403

درخواست مهم به 7 کشور جهان صادر شد / ماجرا چیست؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست مهم به 7 کشور جهان صادر شد / ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: موسسه آکسفام از هفت کشور صنعتی جهان خواست با اختصاص بودجه، به گرسنگی در جهان پایان بخشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مؤسسه خیریه آکسفام وابسته به دانشگاه آکسفورد از گروه هفت شامل هفت کشور صنعتی جهان خواست به بحران گرسنگی جهان پایان بخشند.

بر این اساس، آکسفام با صدور بیانیه‌ای از کشورهای گروه 7 خواست پیش از اجلاس سالانه این گروه که قرار است روز پنجشنبه در ایتالیا برگزار شود، بودجه اهدایی خود برای پایان دادن به گرسنگی در جهان را افزایش دهند. این نهاد تاکید کرد: تنها 3 درصد از هزینه‌های نظامی گروه 7 می‌تواند به حل بحران جهانی غذا و بدهی کمک کند.

آکسفام می‌افزاید: ریشه کنی گرسنگی در جهان نیازمند سالانه 31 میلیارد و 700 میلیون دلار است. سهم گروه هفت از کاهش بدهی فقیرترین کشورهای جهان نیز 4 میلیارد دلار است که این دو روی هم رفته تنها 2.9 درصد از هزینه یک هزار و 200 میلیارد دلاری نظامی است که گروه هفت در سال گذشته میلادی انجام داده است.

خبر مرتبط تل آویو صدای آکسفام را هم در آورد / هشدار نسبت به حمله رفح

اقتصادنیوز: هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، یک مدیر ارشد سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام با صدور بیانیه‌ای درباره تبعات انسانی این حمله هشدار داد و از قدرت‌های جهانی خواست که پیش از وقوع جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین اقدام کنند.

این نهاد تصریح دارد: دولت‌ها امروز برای جنگ و خون ریزی دست و دل باز بوده و زمانی که نوبت به توقف گرسنگی می‌رسد، ناگهان ورشکسته می‌شوند.

اعضای گروه هفت شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، کانادا، آلمان، ایتالیا قرار است هفته جاری درباره موضوعات مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، بحران پناهجویان، و بدهی سنگین کشورهای در حال توسعه گفتگو کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
درخواست مهم به 7 کشور جهان صادر شد / ماجرا چیست؟ 2