جمعه 14 اردیبهشت 1403

درخواست مهم ماکرون از نتانیاهو درباره غزه / پاریس برای آتش بس پیشقدم شد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
درخواست مهم ماکرون از نتانیاهو درباره غزه / پاریس برای آتش بس پیشقدم شد؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار» در نوار غزه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد.

به نقل از لوپینیون، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل ماکرون در مواجهه با وضعیت اضطراری بشردوستانه در غزه، مخالفت قاطع خود را با حمله به رفح که «فقط یک وضعیت فاجعه‌بار را بدتر می‌کند»، عنوان کرد.

ماکرون همچنین نگرانی فرانسه را در مورد تشدید تنش نظامی در منطقه پس از پاسخ تنبیهی ایران یادآور شد و بر آمادگی پاریس برای همکاری با شرکای خود برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع تأکید کرد.

خبر مرتبط ادعای پوچ و جدید فرانسه؛ ایران تهدیدی برای اروپاست!

اقتصادنیوز: وزیر دفاع فرانسه طی یاوه‌گویی‌هایی مدعی شد ایران تهدیدی نه فقط برای اسرائیل و خاورمیانه بلکه برای اروپا است.

وی با یادآوری لزوم راه‌حل دو دولتی، تشدید خشونت و حملاتی که شهرک‌نشینان در کرانه باختری انجام می‌دهند را به‌شدت محکوم کرد و از مقامات اسرائیلی خواست به آن پایان دهند. ماکرون اظهار کرد: اشغال به منزله نقض قوانین بین‌المللی است.

خبر مرتبط سایه جنگ اوکراین بر سر مردم فرانسه

اقتصادنیوز: رهبر حزب وطن‌پرستان فرانسه با به چالش کشیدن امتناع نخست وزیر این کشور در حمایت از صلح گفت، فرانسه با تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین فقیرتر می‌شود.

الیزه همچنین گزارش می‌دهد که ماکرون روز دوشنبه تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز درباره خطر تشدید تنش در منطقه گفت‌وگو کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
درخواست مهم ماکرون از نتانیاهو درباره غزه / پاریس برای آتش بس پیشقدم شد؟ 2
درخواست مهم ماکرون از نتانیاهو درباره غزه / پاریس برای آتش بس پیشقدم شد؟ 3