شنبه 14 مهر 1403

دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در اختیار مشمولان قرار می گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در اختیار مشمولان قرار می گیرد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان و بدون الزام به ارزیابی و آزمون وسع در اختیار مشمولان قرار می گیرد.

دکتر یعقوب شیویاری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بنا به ستاد ملی مقابله با کرونا، برای آن دسته از خانوارهایی که فاقد پوشش بیمه ای هستند دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان صادر می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهر، می توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار 6ماهه برخوردار شوند.

این مسؤول تاکید کرد: این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری فقط امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت.

سرپرست بیمه اداره سلامت استان زنجان گفت: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می توانند براساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و پرداخت 50 یا 100 درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

به گفته سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان، برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.

شیویاری اظهار داشت: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی"رایگان" نیز برخوردار می باشند در صورت تمایل می توانند مطابق بند 2 پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ساکنان روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر نیز می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان به صورت رایگان با اعتبار 6 ماهه دریافت و یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

شیویاری افزود: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار 10 روزه قرار دارند، وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی نامه بستری امکانپذیر است.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، متقاضیان پوشش بیمه کماکان می توانند با مراجعه به پنل ISC درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب، به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خود را دریافت کنند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: از خانوارهای متقاضی پوشش بیمه درخواست می شود با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت تدریجی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا تجمع و ازدحام جمعیت رخ ندهد.

گفتنی است هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*