پنج‌شنبه 3 آبان 1403

دفتر موسیقی

دفتر موسیقی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ گفت: برگزاری جشنواره ملی سرود می‌تواند سرآغازی برای رویش‌های جدید در حوزه سرود باشد.

خبرگزاری تسنیم

عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی رفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چگونگی بازاجرای سمفونی خاطره‌های استاد مجید انتظامی و تدوین سند موسیقی توصیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه الف

رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ طی گفت‌وگویی درباره ماجرای برگزاری کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به رهبری مجید انتظامی، ماجرای تدوین نهایی سند ملی موسیقی و برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در اردیبهشت‌ماه صحبت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ: با توجه به اهمیتی که دولت و حاکمیت همچنین مردم و نسل جوان برای سرود قائل هستند، برگزاری جشنواره ملی سرود می‌تواند سرآغازی برای رویش‌های جدید در حوزه سرود باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، پس از گذشت 10 سال اینبار تالار وحدت میزبان نوا‌هایی خاطره انگیز و نوستالژیک از بزرگترین استاد موسیقی ایران یعنی مجید انتظامی بود. ارکستر موسیقی ملی ایران کنسرت «همراه با خاطره ها» را چهارشنبه 15 آذر ماه به رهبری مجید انتظامی به روی صحنه برد. در این رویداد سمفونی شیخ بهایی، دوئل، زال و سیمرغ (بچه‌های کوه آلپ)، ترن، مدلی، از کرخه تا راین، آژانس شیشه ای،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، با اعلام دبیرخانه جشنواره و به منظور احترام به درخواست‌های متقاضیان در بخش‌های رقابتی «جایزه باربد» و غیر رقابتی، ثبت‌نام و ارسال آثار تا 27 آذرماه تمدید شد. فراخوان بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر براساس آیین‌نامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای...

خبرگزاری تسنیم

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، فراخوان بخش های رقابتی «جایزه باربد» و غیر رقابتی این دوه از جشنواره را تا 27 آذرماه تمدید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، فراخوان بخش‌های رقابتی «جایزه باربد» و غیر رقابتی این دوه از جشنواره را تا 27 آذرماه تمدید کرد.

وب‌گاه الف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره اعمال سلیقه در برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها گفت: این مشکل حل شده و قرار است با توجه به تصویب سند ملی موسیقی، شورای ملی موسیقی تشکیل شود که رییس آن معاون هنری وزارت ارشاد و دبیر آن مدیرکل موسیقی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اسماعیلی گفت: سند ملی موسیقی در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و اکنون در کارپوشه شورا قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدنِ کنسرت مجید انتظامی و ارکستر ملی ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

573 اجرای صحنه‌ای از تیرماه تا آبان ماه 1402در سراسر کشور برگزار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که 40 اجرای صحنه‌ای داشتیم، حدود 14 برابر رشد را در اجراها شاهد هستیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی سرود فجر، فراخوان جشنواره ملی سرود فجر با تشریح بخش‌های مختلف و مراحل برگزاری این رویداد موسیقایی تحت مدیریت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این رویدادِ ملی با هدف توجه به دستاوردهای خلاقانه هنری و قابلیت‌های ویژه گروه‌های سرود و جمع‌خوانی، نمایش و معرفی نمونه‌هایی از برترین آثار، ایجاد فضای گفت‌وگو...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر اجرایی جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد گفت: دوره‌های چهارم و پنجم این جشنواره از 11 تا 26 آبان در سه مرکز فرهنگی و هنری پایتخت برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

بررسی مجوزهای صادر شده برای موسیقی ایران طی سه ماه گذشته نشان می‌دهد همواره یکه‌تاز تک‌آهنگ‌ها مربوط به ژانر پاپ است و از میان مجوزهای صادر شده سهم اندک موسیقی کودکان بیانگر این واقعیت است که سازی برای این ژانر کوک نشده است.