سه‌شنبه 10 مهر 1403

دلار برگشت، سکه عقب نشست

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
دلار برگشت، سکه عقب نشست

دلار عقب رفت / ریزش قیمت دلار تا چه عددی ادامه دارد؟ قیمت دلار که در روزهای گذشته کانال 62 هزار تومان را هم رد کرده بود، اما در روز دوشنبه در روندی نزولی، روی مرز حساس 59 و 60 هزار تومان قرار گرفت. ، قیمت دلار از روز شنبه و پس از عملیاتی تروریستی اسرائیل که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان شده بود، در بازار آزاد روندی صعودی به خود گرفت؛ تا جایی که حتی مرز 62 هزار تومان...

قیمت دلار که در روزهای گذشته کانال 62 هزار تومان را هم رد کرده بود، اما در روز دوشنبه در روندی نزولی، روی مرز حساس 59 و 60 هزار تومان قرار گرفت.

، قیمت دلار از روز شنبه و پس از عملیاتی تروریستی اسرائیل که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان شده بود، در بازار آزاد روندی صعودی به خود گرفت؛ تا جایی که حتی مرز 62 هزار تومان را هم رد کرد، اما این شوک قیمتی تنها یک روز تدام پیدا نکرد؛ به طوری که بعد از گذشت یک روز، قیمت‌ها روندی نزولی به خود گرفت.

گزارش‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد که نرخ دلار تا کریدور سوم کانال 60 هزار تومان پایین است و این یعنی دلار نزدیک به 2 هزار تومان ارزان شده است. یورو هم 67 هزار و 410 تومان قیمت پیدا کرده است.

برخی از تحلیلگران اقتصادی عنوان می‌کنند قیمت دلار می‌تواند بیشتر از شکسته شود و به سمت 59 هزار و 800 تا 59 هزار و 600 تومان هم عقب‌نشینی کند.

درباره فضای بازار ارز، حمید حسینی، فعال اقتصادی می‌گوید: در سالیان گذشته اثر اتفاقات سیاسی و امنیتی در بازار ارز بالا بود. هم‌اکنون نیز با رخدادهای سیاسی مانند شهادت سیدحسن نصرالله، اگرچه بازار ارز دچار نوسان می‌شود؛ اما دامنه تاثیرگذاری آن کم و موقتی است.

به گفته او، در یک سال و نیم اخیر شاهد اتفاقات سیاسی بسیاری در کشور و منطقه بوده‌ایم؛ ولی با وجود این اتفاقات تنش‌های شدیدی در بازار ارز رخ نمی‌داد که دلیل آن افزایش درآمدهای ارزی دولت و سیاست‌گذاری مناسب بانک مرکزی بوده است.

حسینی متذکر می‌شود: درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت افزایش داشته به نحوی که ماهانه 3 میلیارد و 800 میلیون دلار از نفت درآمد داریم؛ این درحالی است که در سال گذشته متوسط درآمد نفتی 3 میلیارد دلار بوده؛ بنابراین رشد 20 درصدی درآمدهای ارزی باعث افزایش ذخایر بانک مرکزی شده است

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

دلار برگشت، سکه عقب نشست 2