یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

دلیل یورش پلیس کره جنوبی به دفتر مرکزی صنایع هوافضای این کشور اعلام شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دلیل یورش پلیس کره جنوبی به دفتر مرکزی صنایع هوافضای این کشور اعلام شد

اقتصادنیوز: پلیس کره جنوبی با وجود اتهام افشای فناوری‌های مرتبط با پروژه ساخت هواپیمای جنگنده KF-21 توسط صنایع هوافضای کره علیه دو مهندس اندونزیایی مطرح است، به دفتر مرکزی صنایع هوافضای کره جنوبی یورش برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک افسر پلیس کره جنوبی گفت که پلیس این کشور، امروز (جمعه) به دلیل اتهامی که علیه دو شهروند اندونزیایی در رابطه با افشای فناوری مربوط به پروژه هواپیماهای جنگنده مطرح بود، به طور ناگهانی به دفتر مرکزی صنایع هوافضای کره جنوبی ورود کرد. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این دو مهندس اندونزیایی به نقض قانون برنامه مالکیت دفاعی کره جنوبی و افشای فناوری مرتبط با جنگنده‌های KF-21 ساخت کره جنوبی متهم شده‌اند که بخشی از روند ساخت آن با پشتیباتی اندونزی انجام می‌شود.

خبر مرتبط کره جنوبی و آمریکا قدرتشان را به رخ کره شمالی کشیدند

اقتصادنیوز: نیروی هوایی ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور امروز (جمعه) به همراه هواپیماهای آمریکایی، رزمایش مشترکی را با سلاح‌های جنگی در مناطق غربی شبه جزیره کره و در پاسخ به تهدید موشک‌های کروز و توپخانه کره‌شمالی برگزار کردند.

یک مقام رسمی در هیات تحقیقات امنیتی پلیس محلی گیونگنام به رویترز گفت که این یورش ناگهانی پلیس کره از روز پنج‌شنبه آغاز شد و دو روز است که ادامه دارد. سخنگوی صنایع هوافضای کره جنوبی گفت که این شرکت به منظور کمک به تحقیقات پلیس در این باره "همکاری فعالانه" دارد. این جنگنده ساخت صنایع هوافضای کره به منظور ارائه جایگزینی ارزان‌تر و سریع‌تر برای جنگنده‌های آمریکایی F-35 طراحی شده است که کره جنوبی، عمدتا، به آن متکی است. یک سخنگوی اندونزیایی وزارت امور خارجه اندونزی ماه گذشته در جمع خبرنگاران گفت که دولت این کشور در حال گردآوری اطلاعات درباره این اتهامات است. او همچنین بیان کرد که پروژه KF-21 یک پروژه راهبردی برای هر دو کشور محسوب می‌شود و آن‌ها تلاش می‌کنند بروز هرگونه مشکل در زمینه این همکاری را کنترل کنند. کره جنوبی و اندونزی اختلافات بر سر تامین مالی این پروژه مشترک را در سال 2022 حل‌وفصل کرده و وعده دادند که همکاری‌های دفاعی را گسترش دهند. کره جنوبی نگران این است که مقررات آن به اندازه کافی برای بازدارندگی در قبال تلاش‌ها برای انتقال فناوری‌های حساس از شرکت‌های هایتک سختگیرانه نباشد. کمیته صدور احکام که زیر نظر دیوان عالی دادگستری کره جنوبی است، در سال گذشته تصمیم گرفت که مجازات‌های سخت‌تری برای افشای فناوری‌ها تعیین و دوران زندان را برای آن طولانی‌تر کند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دلیل یورش پلیس کره جنوبی به دفتر مرکزی صنایع هوافضای این کشور اعلام شد 2