دوشنبه 16 مهر 1403

دندی با 36 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه زنجان گزارش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دندی با 36 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه زنجان گزارش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: دندی از توابع شهرستان ماهنشان طی 24 ساعت گذشته با بیشینه دمای 37 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان خدابنده نیز با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 16 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی با بیان اینکه تا اواخر هفته دمای هوای این استان در مقایسه با امروز / یکشنبه دوم شهریور / 4 تا 6 درجه سانتیگراد خنک خواهد شد، اظهار داشت: از اواخر هفته نیز دوباره هوای استان زنجان با افزایش دما مواجه شده و هوا مقداری گرم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعدازظهر امروز وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف زنجان را درخواهد نوردید و احتمال بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق نیز در بخش های شمالی و شمالغرب استان، دور از انتظار نیست.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*