دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

با پیش‌روی یک طوفان سهمگین موسوم به توفند «هلن» در سراسر خلیج مکزیک به سمت آمریکا، مقامات ایالت فلوریدا برای مردم منطقه دستور تخلیه اجباری صادر کرده‌اند.

ترامپ در یک نشست خبری در نیویورک اعلام کرد، آماده مذاکره با ایران در مورد نسخه جدید توافق هسته‌ای مهمی است که در زمان ریاست جمهوری‌اش آن را کنار گذاشت.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا به قطر سفر می‌کند.

انگلیس، ایالات متحده و استرالیا برای تقویت تلاش‌های نظامی و امنیتی، به‌ویژه در منطقه هند - اقیانوس آرام، در تایید مجدد مشارکت دفاعی «آکوس»، متعهد به ادامه روند همکاری شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ابلاغیه محمدرضا عارف مبنی بر افزایش 20 درصدی قیمت شیر نسبت به سال گذشته، قیمت جدید شیر را 18 هزار تومان اعلام کرد.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست وزیران امور خارجه 10 کشور عضو بریکس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد و به بیان نظرات و مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های کشور خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای نخستین بار از زمان افتتاح منطقه آزاد چابهار از سال 1372 تاکنون با گذشت 31 سال، دفتر اداره مهاجرت و اتباع خارجه در منطقه آزاد راه‌اندازی شد که نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (6 مهرماه) در شرایط قابل قبول است.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی از تلاش‌های بین‌المللی جدید برای به رسمیت شناخته‌شدن کشور مستقل فلسطین خبر داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.21 درصد کاهش به 71 دلار و 45 سنت رسید.

خبرگزاری رویترز در گزارشی، مدعی شد: یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا که خواست نام وی فاش نشود اعلام کرده که جدیدترین زیردریایی اتمی چین در اوایل سال جاری میلادی (2024) غرق شده است.

امروز قیمت طلا شیب صعودی را در پیش گرفته است و ارزش هر اونس به 2,670 (دو هزار و ششصد و هفتاد) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.14 درصدی داشته است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نسبت به وقوع کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک با سیم‌کارت‌های شخصی به شهروندان هشدار داد.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: تولید و توزیع چاقو باید قانون‌مند شود تا میزان جرائم کاهش یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتباط ایران و افغانستان از منظر اقتصادی برای هر دو کشور مطلوب است و خط ریلی خواف - هرات یک تجارت دو سر سود برای ترانزیت کالا بین این دو کشور ایجاد کرده است.