دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره باز بودن در یکی از واگن‌های مترو پایتخت در روزهای گذشته واکنش نشان داد.

سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه در گزارش تازه خود از چشم‌انداز اقتصاد جهان اعلام کرد که رشد اقتصادی جهان باوجود کاهش در تورم همچنان تاب‌آور بوده است و می‌تواند در سال جاری به 3.2 درصد برسد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو به شدت از حمایت ایالات متحده از اسرائیل انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی دانست.

امام جمعه مشهد گفت: به نظر می‌رسد به خاطر ناپاکی آمریکای جهان‌خوار، وضعیت منطقه نهایتا به یک جنگ قوی منجر خواهد شد که تمام منطقه را فرامی‌گیرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: «روسیه توسط کره شمالی و ایران حمایت می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بخش عمده ای از ناترازی برق ناشی از بد مصرفی است‌.

امروز، بازار طلا و سکه معاملات امروز را تداوم روند صعودی روز گذشته سپری کرد و قیمت‌ها در سایه صعود قیمت اونس طلا و دلار به عنوان دو مولفه اصلی موثر بر نوسانات بازار مسیر افزایشی را دنبال کردند.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل هوای تهران خبر داد که بازگشت میلیون‌ها دانش‌آموز به مدارس، همراه با تردد والدین، سرویس‌های مدارس و اتومبیل‌های شخصی، حجم ترافیک و آلودگی هوارا به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

رئیس‌جمهور ارمنستان در پیامی حادثه معدن طبس را به رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفت.

رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد که بالا گرفتن وحشتناک تنش در لبنان غیرقابل قبول است.

وزارت دفاع امارات از کشته و زخمی شدن 13 نظامی امارات بدون ذکر جزئیات بیشتر خبر داد.

امروز، بازار طلا و سکه معاملات امروز را تداوم روند صعودی روز گذشته سپری کرد و قیمت‌ها در سایه صعود قیمت اونس طلا و دلار به عنوان دو مولفه اصلی موثر بر نوسانات بازار مسیر افزایشی را دنبال کردند. اونس طلا امروز به محدوده مقاومت مهم 2660 دلار تا 2680 دلار نزدیک شد تا احتمال اصلاح 50 تا 100 دلاری قیمت این فلز گرا‌ن‌بها قوت بگیرد.

الجزیره نیز با اشاره به سخنرانی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) نوشت، به نظر می‌رسد ایران آماده تعامل با غرب در ارتباط با برنامه هسته‌ای‌اش است. این خبرگزاری در ادامه به موضع گیری پزشکیان در ارتباط با حملات اسرائیل به غزه و لبنان اشاره کرد و از جهان خواست تا تل آویو را متوقف کنند.

وکیل یاشار سلطانی گفت: تا روز گذشته که به اجرای احکام مراجعه کردم نام آقای سلطانی در لیست مشمولین عفو نبود و امروز برادر ایشان هم که مراجعه کرده بودند همچنان نام ایشان در لیست مشمولین عفو قرار نگرفته است.

رئیس‌جمهوری گفت: ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، آمریکایی‌ها به دروغ می‌گوید که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد که تا پایان هفته جاری، بیش از 85 درصد از معوقات کل پرستاران تسویه می‌شود.