دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما به‌تدریج در حال نزدیک شدن به یک انبار باروت غیرقابل تصور هستیم که می‌تواند جهان را ببلعد.

انگلیس به منظور کمک به شهروندان این کشور برای ترک لبنان، 700 نیروی نظامی به قبرس اعزام می‌کند.

تیم ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای دیدار او با رئیس‌جمهور اوکراین وجود ندارد.

واشنگتن پست با انتشار گزارشی درباره سخنرانی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران، موضع‌گیری او در ارتباط با غرب را برجسته کرد و نوشت که پزشکیان در سخنرانی خود خواهان تعریف فصلی تازه و در عین حال سازنده در روابط ایران با کشورهای جهان شد و به صراحت اعلام کرد که دیگر بازیگران بالاخص ایالات متحده می‌بایست این در زمینه نقش آفرینی کنند.

مسعود میرکاظمی با بیان اینکه دولت برنامه‌های جدیدی برای تنظیم بازار در دستور کار خود قرار داده، گفت: جلسات اخیر هیات دولت به این موضوع اختصاص یافت که به نتایج مطلوبی در این خصوص رسیدیم.

طبق آخرین گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی در هفته منتهی به 2 مهر 1403، بانک مرکزی تنها با یک ششم حجم سفارشات موافقت کرده است.

نشریه پولیتیکو نوشت که کی‌یف بر روی کمک دهلی‌نو برای پایان دادن به جنگ جاری در این منطقه و دستیابی به یک توافق صلح با مسکو حساب کرده است.

نخستین سخنرانی مسعود پزشکیان در قامت رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد شد؛ رئیس جمهوری در جریان سخنرانی خود بار دیگر از خواست تهران برای تعامل سازنده با غرب گفت و تاکید داشت که در صورت حسن نیت بازیگران غربی شرایط برای توافق و عبور از تحریم‌ها فراهم خواهد شد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت دو رزمنده مقاومت اسلامی خبر داد.

سیاستگذار پولی در راستای متنوع کردن ابراز مالی بنگاه‌ها، عقد خرید دین را به رسمیت شناخت که با بهره‌گیری از این ابزار، مبدل اسناد تجاری (چک، سفته و برات) به نقدینگی قبل از سررسید فراهم خواهد شد.

خزانه‌داری کل کشور، نتیجه بیستمین و دومین هفته عرضه اوراق بهادار دولتی در سال جاری منتهی به مورخ چهارم مهر ماه 1403 را اعلام کرد.

طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی آمار متوفیان حادثه معدن زغال‌سنگ طبس به 50 نفر رسید.

پوستر دربی امروز از سوی 2 تیم استقلال و پرسپولیس منتشر شد.

جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرش تورنتو کانادا که از دوم تا پنجم آذرماه سال‌جاری برگزار می شود، شرکت می‌کند.

سیدحسن نصرالله حملات این بازیگر به اسرائیل را به جنگ در غزه منوط کرده است. او ماه‌هاست بر این مقوله تاکید دارد که تنش‌زدایی نمی‌تواند بدون برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس محقق شود. این موضع گیری عملاً اسرائیل و لبنان را در شرایط پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

حسن یزدانی اعلام کرد: قرار است بعد از گذشت 6 ماه مجدداً برای ویزیت و بررسی پیشرفت روند درمانی به فرانسه سفر کنم.