دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروسی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، در گفت وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا که فرازهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، ادعا کرد که واشنگتن در روند توافق با ایران، نقش اصلی را ایفا می‌کند و بدون مشارکت این کشور رسیدن به توافق غیرممکن است.

پادشاه اردن خواهان ایجاد یک درگاه بین‌المللی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شد و گفت که «این کمک‌ها نباید ابزار جنگ باشند. جنگ غزه باید پایان یابد و قربانیان آن نمی‌توانند صبر کنند».

با روی کار آمدن دولت پزشکیان به نظر می‌رسد دولتی‌ها در حال تدارک برای بررسی دوباره وضعیت ایران و بازنگری در نحوه همکاری در FATF هستند.

اردوغان گفت: همانطور که هیتلر چند دهه پیش توسط اتحادیه جهانی متوقف شد، نتانیاهو نیز باید توسط جامعه جهانی متوقف شود.

وزیر خارجه چین امروز سه شنبه با مسعود پزشمیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فعالان بازار خودرو امروز با افزایشی شدن نرخ دلار در کنار سایر بازارهای موازی پیش‌بینی‌ها می کردند که بازار سمت و سوی افزایشی به خود گیرد، اما روند بازار خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرد و شکل سینوسی به خود گرفت.

محسن رضایی با هشدرا به امارات بیان کرد: به حرمت همسایگی در حال تحمل هستیم.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان امروز سه‌شنبه در دیدار با وانگ یی همتای چینی خود گفت که پکن به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یک مسئولیت ویژه برای صلح جهانی دارد.

امیر قطر گفت: آنچه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد نسل‌کشی است و ما با هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط هر طرف مخالفیم. اسرائیل با کابینه فعلی، به دنبال صلح نیست.

علیرغم تشدید تنش‌ها در لبنان، به نظر می‌رسد که توازن قوا بین دو طرف در بعدازظهر جمعه بدون تغییر باقی مانده است، حداقل در حال حاضر. تحرکات اسرائیل که با انفجار پیجرها کلید خورد و جامعه لبنان را وحشت زده کرد، هنوز موجب نشده تا مقاومت مسیر خود را تغییر دهد.

شیخ تمیم تصریح کرد دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل، این پیام را به اشغالگران می فرستد که قدرت، حق را از بین نمی برد.

گوترش امروز سه‌شنبه در آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: مردم جهان نمی‌توانند تحمل کنند لبنان به غزه‌ای دیگر تبدیل شود.

سخنان فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود (امروز سه شنبه) درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به دو کنوانسیون «پالرمو» و «CFT» سیگنال تازه‌ای از برنامه دولت چهاردهم برای حل و فصل روابط ایران و FATF است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اعضای کمیسیون علاوه بر تأیید مصوبه کاهش ساعت کاری به 40 ساعت در هفته یعنی از روز شنبه تا روز چهارشنبه، ایراد گرفته شده از سوی شورای نگهبان درباره قید تعطیلی روز شنبه را مرتفع کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما در شرایطی در سازمان ملل متحد با شعارهای صلح، توسعه، عدالت و پیشرفت دور هم جمع شده‌ایم که این روزها هزاران زن و کودک در غزه و لبنان بمباران می‌شوند و این واقعاً شرم‌آور است.

عبدالناصر همتی عصر سه شنبه سوم مهر 1403 به منظور شرکت در نهمین اجلاس سالانه 2024 بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا در صدر هیأتی با استقبال معاون وزیر اقتصاد ازبکستان وارد شهر سمرقند شد.