دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کشتی سوخت‌رسان آمریکائی با نام USNS Big Horn متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آب‌های غرب آسیا آسیب دید.

حملات اسرائیل به حزب الله، هفته گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای تشدید شد؛ آن هم در شرایطی که دو بازیگر در کمتر از یک سال از آغاز جنگ در غزه عمدتا در مرز درگیر پرتاب پرتابه‌هایشان بودند اما حالا به نظر می‌رسد که دامنه جنگ وسیع‌تر شده است.

سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم اتهام‌های منتشر شده علیه ایران مبنی بر ارسال پیامک به اتباع سوئد و تحریک آنان جهت انتقام از قرآن سوزان را بی اساس دانسته و اینگونه اتهامات را رد می‌کند.

عراقچی در گفتگو اینترنتی با برنامه سیاست خارجی در خصوص نظر ایران نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور هنیه گفت: این موضوع در همه دیدارهای رئیس جمهور مطرح شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان از زنان نماینده که اهل دقت نظر هستند خواست تا ارتقابخش فرآیند قانون‌نویسی در مجلس شورای اسلامی باشند شورای نگهبان در این رابطه آماده همکاری با مجلس شورای اسلامی است.

وزارت امور خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای به حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان واکنش نشان داد.

خطوط هوایی «آزال» متعلق به جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دلیل رویدادهای اخیر و مشکلات امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین، پروازهای میان باکو و تل‌آویو متوقف شده است.

قالیباف وزارت کار را مسئول حفاظت از جان نیروی انسانی و HSE دانست و گفت: ما امروز می‌شنویم هر مسئولی می‌گوید من کار را انجام داده‌ام اما فقط گزارش‌ها را دریافت و ارسال می‌کنند تا شکل کار را انجام داده باشند و اینگونه می‌شود که ما شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.

آیین جشن روز ملی عربستان شامگاه دوشنبه همزمان با 23 سپتامبر با حضور محسن پاک نژاد، وزیر نفت به عنوان نماینده دولت و جمعی از سفیران دیگر کشورها در محل سفارت عربستان در تهران برگزار شد. در این مراسم علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت.

امروز قیمت سکه امامی به 45,950,000 (چهل و پنج میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 1.52 درصدی داشته است. قیمت طلا هم بالا رفت.

مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به‌صراحت می‌گوید که تابلوهای موزه امام علی (ع) گم نشده و به‌صورت قانونی در رویدادهای مختلف اکران شده‌اند و آثاری که خواهان داشته‌اند، طی فرایند قانونی فروخته شده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: من از همه کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند می‌خواهم این کار را انجام دهند.

در هفته جاری دو حراج شمش طلا و یک حراج سکه برگزار شد که در مجموع 319 کیلوگرم شکش طلا و چهار هزار و 548 قطعه انواع سکه طلا در هفته جاری از سوی متقاضیان خریداری شد.

سبزپوشی شاخص کل بورس در روزجاری همچنان ادامه یافت تا جایی که شاخص کل بورس تهران امروز 1.71 درصد رشد کرد و شاخص کل در محدوده دو میلیون و 152 هزار واحدی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در رابطه با بحث مذاکرات هسته‌ای این مذاکرات هیچ وقت قطع نشده است و در دوران گذشته نیز مذاکرات با فراز و نشیب‌های خودش ادامه داشت.

«بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر پیشین جنگ این رژیم مدعی تلاش برای بازگرداندن ساکنان شمال فلسطین اشغالی به خانه‌های خود شد.