دوشنبه 16 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

ووچیچ با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جهان حتی سخت‌تر و تاریک‌تر از یک سال پیش به نظر می‌رسد، اظهار کرد: تنش‌ها در حال افزایش است و چالش‌ها بیشتر و پیچیده‌تر می‌شوند.

اقتصادنیوز: عباس عبدی در یادداشتی در اعتماد نوشت؛ همه جوامع کمابیش با مطالبات و اعتراضاتی مواجه هستند. برخی از آنها بیشتر و برخی نیز کمتر. تفاوت جوامع در عمق، گستره، نوع سازماندهی، تداوم و بالاخره شیوه طرح مطالبات است. عمق مطالبات به معنای شکاف فراوان میان مطالبات و امکانات است. برای مثال اگر گروهی درخواست افزایش 5 درصدی حقوق و دستمزد خود را کنند و گروه دیگر درخواست 70 درصدی داشته باشند،...

مسعود پزشکیان گفت: ما مشکلی برای گفت‌وگو با آمریکا نداریم، اما به آنچه تعهد کرده عمل نکرده است. در حال حاضر حسن نیت طرف آمریکایی را در مورد گفت‌وگو نمی‌بینیم و این همان چیزی است که در توافق هسته‌ای رخ داد.

صبح امروز (4 مهرماه) با تلاش امدادگران، پیکر 6 تن دیگر از کارگران جان‌باخته در معدن معدنجوی طبس، پس از سه روز از زیر آوار خارج شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه در روز چهار‌شنبه و پنجشنبه ابری گزارش می‌شود و در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما همراه خواهد بود تصریح کرد: گاهی رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پراکنده خواهیم داشت.

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی بدون اشاره به اینکه آمریکا اصلی‌ترین حامی تجاوزات رژیم صهیونیستی است؛ مدعی شد: آمریکا تنها کشوری است که می‌تواند تغییر واقعی در منطقه بدهد؛ آمریکا کلید خلاصی ما است!.

رئیس پلیس آگاهی استان از شهادت یک مامور نیروی انتظامی در مرزن‌آباد چالوس و متواری شدن سارق مسلح خبر داد و گفت: عملیات ویژه پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در شهرستان چالوس و شهرستان‌های غربی مازندران در حال انجام است.

امروز قیمت طلا روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,658 (دو هزار و ششصد و پنجاه و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.41 درصدی داشته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه پس از دیدار با نماینده عالی اتحادیه اروپا در نیویورک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: در این دیدار تاکید کردم که اتحادیه اروپا باید حمایت برخی اعضایش از اسرائیل را متوقف کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار رئیس جمهور صربستان در اظهاراتی با بیان اینکه امروز خاورمیانه در آتش جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت متضمن حمایت آمریکا می‌سوزد، تاکید کرد: هیچ قاعده و چارچوب حقوقی بین‌المللی اجازه حمله به زنان، کودکان، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها را نمی‌دهد.

پیکر 3 کارگر معدن طبس با تلاش امدادگران به سردخانه منتقل شد.

حزب الله لبنان در اطلاعیه‌ای شهادت یکی از فرماندهان خود را تائید کرد.

مقاومت عراق بامداد چهارشنبه گفت که با استفاده از موشک کروز، یک موضع حیاتی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

مدیر سایت انصاف نیوز در واکنش به حواشی مربوط به همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک، تاکید کرد: 80 تا 90 نفر همراه رئیس جمهور هستند که شامل اعضای همراه، تشریفات، رسانه، حفاظت و گروه پرواز می شود.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران برای هر ساعت اضافه‌کاری حدود 30هزار تومان دریافت می‌کنند که قابل قبول نیست، بر تعیین تکلیف سریع‌تر فرمول اضافه‌کاری پرستاران تاکید کرد و در عین حال گفت: همچنین درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها ناپایدار است؛ به همین دلیل، دولت می‌بایست اضافه‌کار پرستاران را از محل منابع عمومی پرداخت کند.