سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

در این سال‌ها هر رئیس جمهوری با یک ویژگی در اجلاس مجمع عمومی شهرت یافته؛ یکی با حواشی و جنجال هیئت پرتعداد، یکی با نظریه محبوب گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و یکی هم با هاله نور.

محمدباقر قالیباف گفت: در بحث بازنشستگان هم قانون داریم هم تامین منابع شده، خواسته جدی ما پرداخت حقوق بازنشستگان طبق قانون است و حق آنها است و به ما نیز زیاد مراجعه می کنند.

به رغم تاکید پزشکیان بر گسترش همکاری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی در دیدار با رئیس شورای اروپا، میشل ادعاهای غرب را تکرار کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع خود به تهران خبر داد.

از چهارشنبه تا جمعه (4 تا 6 مهر) آسمان تهران کمی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات در بعضی ساعات با رگبار پراکنده باران مورد انتظار خواهد بود.

دیپلمات‌هایی کهنه کاری چون محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران که در قامت معاون راهبردی پزشکیان فعالیت دارد و سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان سابق ظریف که نقش کلیدی در مذاکره بر سر توافق هسته‌ای ایران در سال 2016 ایفا کردند و وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دولت چهاردهم هستند. این چهره‌ها در نشستی که پزشکیان با خبرنگاران در نیویورک برگزار کرد، هم حضور...

محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در استان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از بعد از ظهر و شب امروز سه شنبه به منطقه است.

بلیت‌فروشی دیدار استقلال و پرسپولیس از امروز آغاز شد.

رویارویی میان اسرائیل و حزب الله لبنان 17 سپتامبر زمانی که هزاران پیجر مورد استفاده عوامل حزب الله به طور همزمان منفجر شدند، به شکلی بی سابقه افزایش یافت. حزب الله اعلام کرد که 12 نفر از اعضای این گروه به واسطه این انفجارها شهید و هزاران نفر دیگر مجروح شدند، براساس گزارش ها برخی از آنها نابینا شده یا دست و پای خود را از دست دادند. روز بعد، یعنی 18 سپتامبر، حزب الله هدف حمله ای دیگر...

هم‌زمان با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان و پاسخ‌های متقابل حزب‌الله لبنان، سفارت روسیه در بیروت با انتشار بیاینه‌ای از شهروندان این کشور خواست که هر چه زودتر خاک لبنان را ترک کنند.

سرلشکر باقری در پیام خود آورده است: اینجانب با افتخار بر خود لازم می‌دانم پنجمین روز هفته دفاع مقدس را که مصادف با روز چهارم مهرماه و روز سرباز است، به تمامی کارکنان وظیفه و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان سرباز تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیقات روز افزون آنان را از خداوند سبحان مسئلت نمایم.

ارا روزن دیپلمات آمریکایی با انتشار یادداشتی در نشریه دیپلماتیک مدعی شد: شاید مهم‌ترین نتیجه اولین سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هیئت دیپلماتیکی است که همراهی‌اش کردند.

سخنگوی دولت اولین نشست خبری خود را با شوخی با خبرنگاران شروع کرد.

کارشناس امور گروه‌های اسلامی گفت: نتانیاهو در جنوب لبنان مشابه غزه گرفتار خواهد شد. او فکر می کند با قدرت نظامی می‌تواند به اهداف خود برسد اما راه به جایی نخواهد برد.

پیرو طرح ادعای کذب فروش دارایی‌های بازنشستگان که توسط برخی فعالان منتسب به تشکل‌های کارگری مطرح شده، سازمان تأمین اجتماعی ضمن رد این ادعا اعلام می‌دارد، استناد به آمارهای ساختگی و غیرواقعی در مورد وضعیت این سازمان همچنان که از مصادیق ناراستی برشمرده می‌شود، از منظر رعایت حقوق بازنشستگان نیز اقدامی مخرب و غیر اخلاقی است که عمدتاً با رویکرد بحران‌سازی افراطی و ناامید کردن ذی‌نفعان معزز...

تورم یکی از مهمترین متغیرهای اقتصادی است که تغییرات قیمت را در سبد مشخصی از کالاها نشان می‌دهد. این تغییرات قیمت که در تورم کالاها خود را نشان می‌دهد در دهک‌های مختلف اثر متفاوتی می‌گذارد.