سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

ماهیت رویارویی که اسرائیل در 11 ماه گذشته در غزه به راه انداخته، بیش از 40 هزار ساکن از جمله بیش از 11 هزار کودک را کشته و نزدیک به 100 هزار نفر دیگر را زخمی کرده و بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مورد نیاز برای زندگی روزمره را تخریب کرده است.

وزیر کشور ضمن انتصاب نادر یاراحمدی به سمت مشاور وزیر و رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی، وی را مامور تشکیل سریع تر «سازمان ملی مهاجرت» کرد.

مقامات ایران که از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای عصبانی بودند، از مذاکره مستقیم با همتایان آمریکایی خود خودداری کردند.

2 فضانورد روس پس از اقامتی طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند. آنها 374 روز را در فضا گذراندند.

عملیات اخیر اسرائیل به خودی خود شتاب غیرقابل تحملی پیدا کرد. حال اگر یکی از آن هزاران پیجر پیش از موعد منفجر می‌شد، یا اگر رهبران حزب الله از عملیات آگاه می‌شدند، همه دستگاه‌ها به سرعت دور انداخته می‌شد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق به موضع گیری درباره حمله رژیم صهیونیستی به لبنان پرداخت و از آمادگی برای کمک رسانی به لبنان در راستای درخواست آیت الله سیستانی خبر داد.

مدیران سایپا اعلام کردند مشمولان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت پیش ثبت‌نام می توانند در طرح یاد شده شرکت کنند و پس از استعلام، پالایش و احراز شرایط متقاضی از سازمان ثبت احوال کشور، امکان واریز وجه برایشان فعال می‌شود. همین مسیر برای متقاضیان جایگزینی خودروی نو با فرسوده هم پیش‌بینی شده است

توافق خرید چندین هزار دستگاه کامیون سنگین چینی این شرکت ایران خودرو دیزل و شرکت ملی خودروهای سنگین چین به دست آمد که ورود 400 دستگاه از این کامیون‌ها طی روزهای آینده انجام می‌شود.

با توجه به تغییر سیاست ایالات متحده در مورد ایران از تعامل دیپلماتیک به فشار حداکثری اقتصادی، بایدن، بلینکن و مالی ترسیم شرایط برای بازگشت به شرایط توافق را آغاز کردند.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد که پروازهای خود به تل آویو را تا 14 اکتبر لغو می کند.

«ایالات متحده باید با توسل به قابلیت‌های جدید که به ایالات متحده و شرکا اجازه می‌دهد تا تأسیسات و زنجیره‌های فرماندهی اش را با کم ترین هزینه، در برابر فعالیت های منطقه ای، موشکی و پهپادی ایران حراست کند».

رسانه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد که هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت ترور «علی کرکی» فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله بوده است.

رئیس جمهور تصویری از حاشیه سفر خود کنار ظریف و هیات همراه به نیویورک را در فضای مجازی منتشر کرد.

رئیس انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران گفت: با وجود سیاست انقباضی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید تلاش شود تا حمایت تمامی مسوولان کشور به صنایع غذایی جلب شود.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد: بهار سال 2021 بود و شهر در قرنطینه دوران همه‌گیری قرار داشت و دولت اتریش فعالیت در فضای باز را به ورزش و خریدهای ضروری محدود کرد.

در جلسه استماع کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان، شاهدان با ارائه پیشنهادی ادعایی، مدعی شدند که برای رویارویی (احتمالی - ادعایی) با ایران می بایست قابلیت‌های نظامی بیشتر در خاورمیانه مستقر شده و مجوز توسل به زور علیه تهران صادر شود.