سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

از امروز تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و از روز چهارشنبه موج جدید بارش‌های پاییزی وارد کشور می‌شود.

وزیر امور خارجه در خصوص احتمال دیدار با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: من در حال حاضر امکانی نمی‌بینم و به اعتقاد من الان مصلحتی هم اقتضا نمی‌کند که چنین گفتگویی صورت بگیرد. بار قبل در برجام چنین دیدارها و گفتگوهایی بود ولی الان زمینه مناسبی وجود ندارد؛ این نظر کارشناسی من است.

مسعود پزشکیان به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در صدر هیاتی عالی رتبه بامداد دوشنبه (2 مهر 1403) وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در محل حادثه انفجار معدن طبس، گفت: امروز نیز وزرای صمت و تعاون و استاندار و نیروهای امدادی در محل حادثه حضور دارند.

محمدقلی در نشست خبری امروز که در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با بیان اینکه روز دهم مهرماه زادروز شهید چمران است و در تقویم به اسم روز نخبگان نامگذاری شده است، گفت: در این راستا همایش ملی نخبگان روزهای دهم و یازدهم مهرماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسائی و بکارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاههای مختلف، تعیین کردند.

در حال حاضر واردات برنج خارجی از اول مرداد تا پایان آبان ممنوع بوده و بخشی از محصولات که با تأخیر وارد گمرکات کشور شده‌اند تا رفع ممنوعیت، مجوز ترخیص برای آنها صادر نخواهد شد.

محمدجواد ظریف به همراه مسعود پزشکیان به نیویورک سفر کرد.

پیرو بخشنامه 124/94/75480 مورخ 1394/4/24 زیرساخت‌های لازم در گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای ترخیص خودروهای سواری با رعایت تمام مقررات آزاد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: امروز نباید تعداد شرکت‌های بیمه‌ای بیش از این افزایش یابد. اینکه هر روز تعداد شرکت‌های بیمه‌ای زیاد می‌شود موضوع مطلوب و خوشایندی نیست و حتی پیشنهاد می‌کنم برخی از شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر ادغام شوند.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در شهریور ماه 1403 تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر 1.7 درصد بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: با ایجاد کارگروه‌ها و مشارکت بخش خصوصی در زمینه ریلی چالش‌ها رفع نمی‌شود، زیرا در ابتدا باید نمایندگان بخش خصوصی را به رسمیت بشناسیم و قطعاً از مشارکت شرکت‌های خصوصی در تصمیم‌گیری‌های راه‌آهن بهره‌مند خواهیم شد.

2 بازیکن مصدوم استقلال روز گذشته هم در تمرین این تیم حضور نداشتند تا شرایط آنها برای رسیدن به دربی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

دیوارنگاره میدان ولیعصر با طرحی جدید رونمایی شد.

آیین تکریم و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

محمد جواد ظریف نسبت به حادثه معدن طبس واکنش نشان داد.