چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد هریس با اختلافی 2.6 درصدی و کسب 48.5 درصد کل آرای احتمالی، از ترامپ پیشی گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کشاندن جنگ به سمت ایران به اسرائیل هشدار داد.

رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) شعری خواندند.

وزیر امور خارجه ایران با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار کرد.

جنگنده‌های اسرائیلی خیابان الثلاثینی در محله الصبره در جنوب غزه را بمباران کردند که بر اثر آن یک نفر شهید و 15 نفر زخمی شدند.

رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک توضیحاتی ارائه داد.

اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهادت "ابراهیم عقیل" از رهبران ارشد حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

رئیس جمهور قبرس بر لزوم توقف فوری اقداماتی که ممکن است منجر به بی‌ثباتی بیشتر شود و تبعات منطقه‌ای گسترده‌ای داشته باشد و نیز بر اهمیت حل درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفت واشنگتن در کنار دیگر میانجیگران قطر و مصر به تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد اما هنوز این تلاش‌ها به مرحله ارائه پیشنهاد جدید آتش‌بس نرسیده است.

اردوغان که در نشستی خبری با اشاره به اینکه جنگ غزه در رأس موضوعات سخنرانی سه‌شنبه وی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود، گفت: برای آنکه جنگ در منطقه ما به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل نشود، فشارها بر اسرائیل باید بیش از پیش تشدید شود.

در پیام وزیر کشور درباره درگذشت رضا سراج آمده است: آن مرحوم شخصیتی انقلابی و متعهد به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود که در طول حیاتش منشأ خدمات قابل توجهی در دوران دفاع مقدس و در حوزه‌های امنیت و فرهنگی بود.

در بخشی از گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای مسلح اوکراین علاوه بر 300 نیروی خود، بیش از 9 خودروی زرهی خود را نیز در منطقه کورسک، واقع در غرب روسیه را از دست دادند.

دفتر صیانت از قانون اساسی مجارستان وابسته به سازمان اطلاعات داخلی این کشور مدعی شد که هیچکدام از شرکت‌ها یا متخصصان حوزه فناوری بوداپست در تولید یا اصلاح و دستکاری پیجرهای منفجرشده در لبنان نقشی نداشته‌اند.

سفارت ایران در ابتدای بیانیه فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری ارمنستان را صمیمانه به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

شولتز در یکی از شهرهای ایالت «براندونبرگ» گفت: هرچند بسیاری افراد مرا تحت فشار می‌گذارند، اما من موشک کروز با قابلیت رسیدن به مسکو را در اختیار (اوکراین) قرار نخواهم داد. از همین‌جایی که هستم به شما اطمینان می‌دهم که روی این حرفم خواهم ایستاد.