چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

در بخشی از گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای مسلح اوکراین علاوه بر 300 نیروی خود، بیش از 9 خودروی زرهی خود را نیز در منطقه کورسک، واقع در غرب روسیه را از دست دادند.

دفتر صیانت از قانون اساسی مجارستان وابسته به سازمان اطلاعات داخلی این کشور مدعی شد که هیچکدام از شرکت‌ها یا متخصصان حوزه فناوری بوداپست در تولید یا اصلاح و دستکاری پیجرهای منفجرشده در لبنان نقشی نداشته‌اند.

سفارت ایران در ابتدای بیانیه فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری ارمنستان را صمیمانه به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

شولتز در یکی از شهرهای ایالت «براندونبرگ» گفت: هرچند بسیاری افراد مرا تحت فشار می‌گذارند، اما من موشک کروز با قابلیت رسیدن به مسکو را در اختیار (اوکراین) قرار نخواهم داد. از همین‌جایی که هستم به شما اطمینان می‌دهم که روی این حرفم خواهم ایستاد.

عباس عراقچی در اولین دیدار خود پس از حضور در نیویورک با وزیر امور خارجه کویت دیدار کرد.

وزیر صمت اعلام کرد: بسیار از تعرفه‌های کالایی، توجیه اقتصادی ندارد و باید بازنگری شود.

در میان مجروحان جنایت اخیر صهیونیست‌ها در انفجار تجهیزات ارتباطی که به تهران منتقل شده‌اند، دو کودک 11ساله و یک کودک 3 ساله حضور دارند.

نجیب میقاتی گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم موضع روشنی در قبال کشتارهای وحشتناک اسرائیل در لبنان اتخاذ کند.

در پیام فرمانده کل سپاه درپی درگذشت رضا سراج آمده است: این سردار مجاهد از هنگام پوشیدن لباس سبز پاسداری و حضور حماسی در سنگر دفاع مقدس تا میدان‌های دفاع از ارزش‌ها و هویت انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف جنگ اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی و روانی، ترجمان ایمان، دانش، اخلاص، شجاعت، فداکاری و مجاهدت حضور داشت و کارنامه درخشان او همیشه الهام بخش و درس آموز برای نسل جوان این سرزمین خواهد بود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، 24 آبان 1398، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به آماده باش پلیس راه تصریح کرد: پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در تمام محورهای مواصلاتی شرق استان حضور داشته و برای رفع گره ترافیکی و سفر ایمن شهروندان با هرگونه تخلف رانندگان برخورد قانونی خواهند کرد.

نماینده پاکستان در سازمان ملل تصریح کرد حل مسائل داخلی و خارجی افغانستان نیازمند یک استراتژی مشترک و تلاش‌های جمعی است.

اقتصادنیوز: زلنسکی در جلسات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد و قصد دارد 26 سپتامبر (5 مهر) و در دیدارهای جداگانه با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «کامالا هریس» معاون او، گفت و گو کند.

فیلم مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا سه نامزد نهایی این هیأت بودند.

در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه اصفهان - کاشان یکی از سرنشینان خودروها جان خود را از دست داده و هفت مصدوم دیگر به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سرنگونی پهپاد هرمس را بر فراز سواحل لبنان تأیید کردند.