چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

نتایج ظرفیت تکمیلی (ثانویه) آزمون استخدامی ویژه مشاغل دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش در سال 1403 اعلام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع 2 زمین لرزه به فاصله هفت دقیقه امروز (یکشنبه) سبب ترک خوردگی دیوار در برخی منازل روستایی بجنورد شد که خسارت ها سطحی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی این کشور ایده مناظره دوم انتخاباتی خود با کامالا هریس را رد کرد.

حزب‌الله بامداد امروز در بیانیه‌ای از حمله به پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» را با ده‌ها موشک از نوع «فادی 1» و «فادی 2» خبر داد.

هدف هند با پرتاب یک مدارگرد به سمت سیاره زهره در سال 2028 بخشی از نقشه راه فضایی بلندپروازانه این کشور است.

منابع عبری زبان اعلام کردند گدعون ساعر، عضو کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده پیشنهاد نتانیاهو برای سرپرستی منصب وزارت جنگ را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه از شهروندان آمریکایی خواست تا زمانی که گزینه‌های تجاری برای خروج از لبنان در دسترس است این کشور را ترک کنند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یافته است، دیدارهای روز اول حضور خود را تشریح کرد و گفت که در دیدار با همتایانش و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بحث های بسیار سازنده و خوبی درباره ثبات و امنیت منطقه داشته است.

بسیاری از ما نمی‌توانیم صبح خود را بدون یک فنچان یا یک ماگ قهوه تصور کنیم و تنها با نوشیدن قهوه انرژی زا صبح‌مان زنده می‌شود یا به اصطلاح روز را سر زنده آغاز می‌کنیم. اما همین فنجان قهوه سرشار از خواصی است که در تصور نمی‌گنجد.

اگر بدن به مقدار لازم ویتامین D دریافت نکند با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

پسر عاشق‌پیشه که برای رسیدن به دختر مورد علاقه‌اش، برادر او را کشته بود، بخشیده شد. قاتل بعد از محاکمه از جنبه عمومی جرم به سه سال زندان محکوم شد.

محققان ژاپنی اخیراً مزایای شناختی بالقوه چای سبز ماچا (چای سبز پودری) را برای افراد مسن ارزیابی کردند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند خطر کوچک اما قابل توجهی را برای تجربه یک رویداد قلبی تهدید کننده زندگی (ایست قلبی) در میان افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ژنتیکی ایجاد کند.

یک زمین‌لرزه با بزرگی 4.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین، شهر بجنورد را لرزاند.

نگرانی از حملات احتمالی حزب‌الله لبنان باعث شد که موسسات آموزشی در شهر نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی تعطیل شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خطر ابتلای افرادی که قهوه (دو یا سه فنجان در روز) می‌نوشند به بیماری‌های قلبی - متابولیک تقریبا نصف افرادی است که اصلا قهوه نمی‌نوشند.