چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

ساعت آغاز به‌کار ادارات شهر اردبیل به غیر از مراکز امدادی، خدمات‌رسان و بانک‌ها از یکشنبه یک مهر تا چهارشنبه چهارم مهر ماه ساعت 8:30 تعیین شد.

گیدئون ساعر اعلام کرد که از پذیرش وزارت جنگ اسرائیل انصراف داده است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره پرداخت مطالبات معلولان مستمری بگیر گفت: یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است.

آمار شهدای حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به 82 نفر رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: ساعت آغاز فعالیت اداره‌ها فقط در شهرستان اردبیل از اول تا چهارم مهر از ساعت 08:30 و ساعت پایان ادارات 14:45 دقیقه خواهد بود.

درحالی‌که حمایت‌گرایی به یک سیاست اقتصادی محبوب میان هر دو طیف چپ و راست سیاسی تبدیل شده است، مطالعات تاریخی و اقتصادی از نادرستی مدعیان این ایده حکایت دارد. بر این اساس، حمایت‌گرایی نه تنها از سطح رشد اقتصادی می‌کاهد، بلکه با کاهش بهره‌وری همراه می‌شود.

با وجود معجزه توسعه صنعتی، ارزیابی محدودیتهای رشد فراگیر در بنگلادش بر وجود سه عامل حیاتی تاکید دارد. دو مورد از این موارد عرضه ناکافی انرژی و فقدان تنوع اقتصادی در سبد صادراتی است؛ اما سومین محدودیت به حقوق مالکیت ناامن مربوط می‌شود.

انتخاب عباس عراقچی به‌عنوان وزیر خارجه، امید احیای مذاکرات را افزایش داده است. به گزارش مرکز استیمسون به‌دلیل برخی موانع، احتمالا این مذاکرات صرفا درخصوص مساله هسته‌ای نیست، اما فقط بین ایران و آمریکا خواهد بود و محل آن نیز عمان یا قطر است.

همزمان با سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت و همچنین قشرهای مختلف مردم، درس بزرگ نبوی را امت‌سازی برشمردند و با تاکید بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام گفتند: با شکل‌گیری امت اسلامی، مسلمانان با قدرت درونی خود می‌توانند...

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند فقرزدایی در جهان از سال2015 کند شده است. کارشناسان معتقدند که در سال‌های گذشته عوامل مختلفی در این مساله موثر بوده که مهم‌ترین آن فاصله گرفتن کشورها از اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر اصول بازار آزاد و به دنبال آن کاهش رشد اقتصادی بوده است.

«کارتر ملکاسیان» تاریخ پژوه و رئیس بخش تحلیل دفاعی در دانشکده نیروی دریایی 20 سپتامبر در فارن‌افرز نوشت: ایالات‌متحده و متحدانش با بحران بازدارندگی روبه‌رو هستند. چین کشتی‌های فیلیپینی را در دریای چین جنوبی تهدید و احتمالا ارتش خود را برای حمله به تایوان آماده می‌کند. روسیه هیچ نشانه‌ای از دست کشیدن از جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد. در خاورمیانه؛ ایران تهدید به انتقام از اسرائیل برای...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی «حجت‌الاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی» را به عنوان امام‌جمعه شهرکرد و نماینده خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

در آستانه سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه‌قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات «دو هزار و...

مراسم رژه نیروهای مسلح روز گذشته به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس، در تهران و سراسر کشور برگزار شد. در تهران مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در سخنرانی‌اش در این مراسم که در جوار حرم حضرت امام خمینی‌(ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، تاکید کرد: امروز قدرت دفاعی و توان بازدارندگی ایران به چنان رشد و سطحی رسیده که هیچ اهریمنی حتی جرأت و جسارت اینکه فکر تجاوز...

آخرین گزارش نرخ سالانه تورم در ایالات‌متحده که مقایسه روند قیمت‌ها در 12ماه گذشته است به تحلیلگران روند قیمت‌های جهانی نوید فرارسیدن ثبات قیمت‌ها را در کشورهای توسعه‌یافته داد. این بار اهمیت اقتصادی گزارش بیش از پیش بود. بانک فدرال‌رزرو آمریکا، نهاد بانک مرکزی، منتظر آخرین گزارش‌های تورم و اشتغال بود تا درباره میزان کاهش نرخ بهره بین بانکی تصمیم بگیرد؛ تصمیمی که با توجه به نرخ تورم...

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی خطاب به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، شهادت ابراهیم عقیل فرمانده مجاهد و قهرمان مبارزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی به همراه جمعی از فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی لبنان را تبریک و تسلیت گفت.