شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

آغاز فصل پاییز، آغازی دوباره برای کشاورزان و باغداران است؛ زیرا این فرصت را دارند که باغستانی جدید احداث کنند یا نهال های قدیمی و کم ثمر باغ خود را با نهال های جوان، اصیل و پربازده تعویض کنند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت به‌مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه که در حمله‌ی روز جمعه‌ی رژیم صهیونیستی به بیروت به‌همراه سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان به شهادت رسید، پیامی تسلیتی صادر کرد.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای امروز دوشنبه اعلام کرد که «فتح شریف (ابو الأمین)» فرمانده و رهبر جنبش حماس در لبنان و عضو رهبری این جنبش در خارج از فلسطین به شهادت رسیده است.

علی آذری ارغون تهیه‌کننده و پژوهشگر پیشکسوت رادیو به دلیل سانحه رانندگی از هفته گذشته در بیمارستان بستری بود، که روز هشتم مهر در بیمارستان دار فانی وداع گفت.

مقاومت حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها و دفاع از لبنان و ملت آن، سحرگاه روز دوشنبه نیروی پیاده‌نظام دشمن صهیونیستی را در پایگاه «الصدح» هدف قرار دادند.

سرهنگ بهروز خانپور روز دوشنبه اظهار داشت: محور هراز از ساعت 20 امشب (9 مهر) تا 5 بامداد فردا سه شنبه (10 مهر) به مدت 2 روز طور کامل مسدود خواهد بود و رانندگان باید برای عبور و مرور از مسیر جایگزین استفاده کنند.

شهردار قم اظهار داشت: به پاسداشت رشادت‌ها و خدمات ارزنده دبیر کل حزب‌الله لبنان به جبهه مقاومت اسلامی و آرامان آزادی قدس شریف و گرامیداشت یاد آن شهید والامقام، یکی از معابر شهر قم با پیشنهاد مجموعه شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر به نام "شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله" نامگذاری خواهد شد.

بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل هم‌وزن و افت تراز شاخص کل بود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

حکم دو سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی در شهرستان خمین اجرا شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

یکی از مرزبان فعال هیرمند، اواخر شامگاه دیروز یک شنبه در درگیری با افراد مسلح به شهادت رسید.

امروز قیمت طلا کاهش را در پیش گرفته است و ارزش هر اونس به 2,655 (دو هزار و ششصد و پنجاه و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.11 درصدی داشته است.

در سندی که توسط کاخ سفید منتشر شد و خشم چین را در پی خواهد داشت، آمده است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دستور تامین کمک نظامی تا سقف 567 میلیون دلاری به تایوان را صادر کرده است.

روابط عمومی حزب الله با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اخبار مربوط به اقدامات تشکیلاتی این حزب پس از شهادت دبیرکل، تا زمانی که بیانیه رسمی صادر نشود، قابل استناد نیست.