شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

کافئین محرکی است که در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه یافت می‌شود. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین‌دار به شما انرژی می‌دهد و می‌تواند شما را از حالت بی‌حالی خارج کند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چندین موشک را که توسط چین شلیک شد، ردیابی کرده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به زبان عربی در شبکه ایکس درباره شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیامی را منتشر کرد.

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد غذاهایی که در بسته‌بندی، سینی‌های مقوایی یا در ظروف کاغذی فروخته می‌شوند ممکن است حاوی یکی از نزدیک به 200 ماده شیمیایی مرتبط با سرطان سینه باشند.

منابع خبری بامداد دوشنبه از سرنگون شدن یک پهپاد آمریکایی در شمال یمن خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر دره بقاع در شرق لبنان را بمباران کردند.

انار یکی از میوه‌های بهشتی است که خواص درمانی متعددی دارد و از جمله این خواص می‌توان به کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی، پیشگیری از بیماری‌های التهاب مفاصل، پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی و قارچی و جلوگیری از سرطان اشاره کرد.

کرفس یکی از پرخاصیت ترین گیاهان است که فواید زیادی برای بدن دارد اما مصرف بیش از حد آب کرفس موجب ایجاد عوارضی مانند افت فشارخون، آسیب های کلیوی و آلرژی می شود.

خرمای رطب به دلیل بالا بودن قند در افراد دیابتی باعث تغییر بالانس قند خون آنها می‌شود از این رو ما به این افراد توصیه می‌کنیم که خرمای خارک که در نواحی سیستان و بلوچستان رشد می‌کند و دارای قند کمتری است و دیرتر در بدن آزاد می‌شود را مصرف کنند.

خودشیفته‌ها معمولا در روابط‌شان با دیگران، به‌ویژه افراد نزدیک خود مانند همسران، دست به رفتارهای عجیب و نامطلوبی می‌زنند.

برخلاف چای‌های دیگر، چای سیاه برای مدت طولانی‌تری در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد. این موضوع به چای سیاه رنگ تیره، طعم قوی و محتوای کافئین بیشتری در مقایسه با چای‌های دیگر می‌دهد. هند، چین و سریلانکا بزرگترین تولید کنندگان چای در جهان هستند.

در حالی که کارشناسان آمریکایی هشدار می‌دهند غذای ناسالم یکی از دلایل احتمالی افزایش نرخ ابتلا به سرطان در میان جوانان است، اما جراح و متخصص استرالیایی نظری تکمیلی در این زمینه دارد.

رئیس اداره امور دینی مسلمانان فدراسیون روسیه شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت را تسلیت گفت.

شهروندان پرتغالی معترض به حضور مهاجران غیرقانونی، با تظاهرات در خیابان‌های لیسبون خواستار «پایان مهاجرت گسترده» به پرتغال و اخراج مهاجران متخلف شدند.

جریان گاز در روز دوشنبه در شهرضا و آران و بیدگل به علت تعمیرات قطع خواهد شد.

منابع خبری از هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی در بیروت توسط اسرائیل خبر دادند.