شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز مبادله ایران: 96کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از 503میلیارد تومان در حراج پنجاه‌وچهارم مرکز مبادله ایران مورد معامله قرار گرفت. در پنجاه‌وچهارمین جلسه حراج شمش طلا که روز یکشنبه هشتم مهرماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع 106کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه‌شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 96کیلوگرم با میانگین قیمت 5میلیارد و 247میلیون تومان به...

دیروز روزنامه‌ها تیتر اصلی صفحه اول خود را به شهادت سیدحسن نصرالله اختصاص دادند. روزنامه کیهان در همین زمینه تیتر زد: «خون شهید سید حسن نصرالله بر زمین نخواهد ماند.» این روزنامه همچنین در خبر ویژه خود به موضوع «گفت‌وگوی تمدن» های خاتمی تاخت و نوشت: «عبرت تاریخی و نه درسی برای الگوبرداری. درست در همان سالی که به پیشنهاد دولت خاتمی از سوی سازمان ملل گفت‌وگوی تمدن‌ها نام‌گذاری شد، رژیم...

ایبِنا: بانک جهانی اعلام کرد که همه ساکنان نوار غزه از فقر رنج می‌برند. به گزارش آناتول، بانک جهانی نشان داد که تورم از 250درصد فراتر رفت که دلیل آن عواقب جنگ مداوم اسرائیل در نوار است. در گزارشی که این بانک با عنوان «به‌روزرسانی اقتصادی فلسطین» منتشر کرد، آمده است: با پایان یافتن سال اول جنگ اسرائیل در نوار غزه که باعث آوارگی حدود 2میلیون نفر شد.

دیوان محاسبات کشور: 51700میلیارد تومان در حساب‌های پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی رسوب شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد، مبلغ 51700میلیارد تومان در حساب‌های پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی رسوب شده است. این نهاد نظارتی در راستای جلوگیری از تخلفات...

دنیای‌اقتصاد: وزیر اقتصاد بر ضرورت فروش اموال مازاد بانک‌ها تاکید کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی که در شهریور ماه انجام شد، خطاب به مدیران تحت مدیریت دولت گفت: «اموال مازاد را واگذار کنید و با درآمد آن در پی بنگاه‌سازی بروید.»

دنیای اقتصاد: به دنبال رشد ضعیف اقتصاد و شکننده‌شدن فضای تجاری در منطقه یورو، اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که بانک مرکزی اروپا در جلسه اکتبر، نرخ بهره را کاهش خواهد داد. کاهش تورم در بیشتر کشورهای اروپایی، بانک مرکزی را در خصوص این اقدام مصمم‌تر خواهد کرد. با این حال، تا ماه اکتبر باید منتظر داده‌های بیشتری از اقتصاد بود تا دیدگاه بهتری نسبت به تصمیم این بانک به دست آید.

ایسنا: وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که بریکس گسترش بیشتر را در حال حاضر نامناسب می‌داند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که در حال حاضر، همه کشورهای عضو فعلی بریکس، پذیرش اعضای جدید را غیرممکن می‌دانند.

افزایش قیمت حامل های انرژی، به‌ویژه بنزین در ایران همواره یکی از مباحث اقتصادی و اجتماعی مهم بوده که دیدگاه های متفاوتی را به خود جلب کرده است. موافقان این سیاست بر این باورند که قیمت بنزین در ایران تفاوت قابل‌توجهی با قیمت جهانی دارد و یارانه های گسترده انرژی موجب اتلاف منابع و مصرف بی رویه شده است.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مادر گرانقدر شهید حاج حسین خرازی فرمانده بزرگ در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای نظامی شهادت فرمانده ارشد حزب الله در عملیات ترور اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت را تبریک و تسلیت گفت.

بازار ارز و سکه بعد از نوسان ابتدای هفته و سقف‌زنی، در دومین روز هفته به سمت نزول پیش رفت و هیجان روز شنبه را تخلیه کرد. قیمت دلار و سکه یک کانال عقب نشستند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل طی سخنانی مدعی شد که اسرائیل با شدت به حملات به لبنان ادامه می‌دهد.

داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول و سایر اعضای فدرال رزرو این هفته می‌توانند سرنخ‌های مهمی از میزان کاهش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که باید از بروز جنگ تمام عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد.