شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مادر گرانقدر شهید حاج حسین خرازی فرمانده بزرگ در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای نظامی شهادت فرمانده ارشد حزب الله در عملیات ترور اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت را تبریک و تسلیت گفت.

بازار ارز و سکه بعد از نوسان ابتدای هفته و سقف‌زنی، در دومین روز هفته به سمت نزول پیش رفت و هیجان روز شنبه را تخلیه کرد. قیمت دلار و سکه یک کانال عقب نشستند.

فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل طی سخنانی مدعی شد که اسرائیل با شدت به حملات به لبنان ادامه می‌دهد.

داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول و سایر اعضای فدرال رزرو این هفته می‌توانند سرنخ‌های مهمی از میزان کاهش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که باید از بروز جنگ تمام عیار در خاورمیانه جلوگیری کرد.

یکشنبه شب یک فروند موشک بالستیک زمین به زمین از لبنان به سمت حیفا شلیک شده است.

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به 2 هدف در عمق سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: جمهوری اسلامی در کنار مردم لبنان و حزب‌الله است و از ظرفیت خود برای کمک به مردم لبنان استفاده می‌کند.

دولت پاکستان امروز دهمین محموله کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه را به اردن ارسال کرد.

به نوشته موسسه مطالعاتی استیمسون، همکاری نظامی رو به رشد بین حوثی‌ها و جناح‌های عراقی به دنبال بیانیه ماه مه شاخه عراق حوثی‌ها و کتائب حزب‌الله، یک گروه نظامی بزرگ عراقی، اجرایی شد. در این بیانیه بر همکاری بیشتر محور مقاومت، شبکه گسترده‌ای از گروه‌های حامی ایران مستقر در سراسر خاورمیانه تمرکز شد.

سناتور دموکرات و از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اذعان کرد که اسرائیل در جنایت روز جمعه گذشته در لبنان از بمب‌های هدایت‌شونده ساخت آمریکا استفاده کرد.

در این گزارش اتفاقات مهم منطقه‌ای و اثر آن بر بازار ارز و سرمایه بررسی شده است.

در حمله روسیه به مقر سرویس امنیت اوکراین در محدوده تحت کنترل کی‌یف در زاپروژیا، 15 نیروی خارجی مرتبط با اوکراین کشته شدند.

سخنگوی دولت با صدور پیامی شهادت سردار نیلفروشان را تسلیت گفت