شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای درباره ترور سید حسن نصرالله اعلام کرد: پکن با هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند، مخالف است.

یکی از پرسنل یگان تکاوری خاش ساعاتی قبل ترور شد.

حماس اعلام کرد که حمباران تروریستی یمن و هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی در بندر حدیده و حمله صبح امروز اسرائیل به سوریه، اقدامی خطرناک است.

از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر گذشته، حوثی‌ها به طور فزاینده‌ای با سایر گروه های مقاومت همکاری می کنند. در ژوئن، رهبر انصارالله اعلام کرد که حوثی‌ها با مقاومت اسلامی در عراق (IRI) - گروهی متشکل از چندین جناح برای آغاز حملات به اسرائیل هم صدا خواهند شد.

مقاومت اسلامی عراق ام رشراش (بندر ایلات) را با چندین فروند پهپاد، هدف حمله قرار دادند.

با افزایش شاخص سود باز، رمزارز ایکس‌آرپی در برابر دلار آمریکا قدرت گرفته است. آیا پیش‌بینی رشد قیمت این رمزارز فراتر از 1 دلار، واقع‌بینانه است؟

وزیر امورخارجه فرانسه برای رایزنی در جلوگیری از تنش ها در لبنان وارد بیروت شد.

وزیر خارجه آلمان از جنایات هولناک اسرائیل در غزه و لبنان حمایت کرد.

شهردار تهران گفت: شهادت سید حسن نصرالله روند خروج آمریکا از منطقه را سرعت می‌بخشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام اینکه سال گذشته 1590 پرستار استعفا دادند خبر داد که تعداد استعفاها و کناره گیری نیروهای پرستاری دو تا سه برابر مهاجرت ها است.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع پزشکی و امنیتی گزارش دادند که روی پیکر سید حسن نصرالله جراحت مستقیم دیده نمی‌شود و علت مرگ ظاهرا ضربه شدید ناشی از انفجار بوده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در اشاره به اتحاد محور مقاومت بیان کرد که اسرائیل در حال جنگ در 7 جبهه است.

منابع اسرائیلی از پیوستن «گدعون ساعر» به کابینه نتانیاهو خبر داده و گزارش دادند ساعر احتمالاً بعداً به عنوان وزیر جنگ منصوب شود.

طبق اعلام مدیریت نیروگاه اتمی زاپوریژیا اوکراین پست برق در مجاورت این نیروگاه را با خمپاره هدف قرار داده است.

مسعود پزشکیان نخستین سخنرانی بین‌المللی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را به زبان فارسی و از روی یک یادداشتِ از قبل آماده شده، ارائه کرد. آیا اقدام او نامتعارف بود؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: اگر در برخی استان ها با خلا کمبود روبرو هستیم این موضوع ناشی از مشکلات ساختاری است.