شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

با تشدید تنش‌های امنیتی در غرب آسیا، پنتاگون دستور داده است تا ادوات نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه افزایش یابد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که 3 شهرک صهیونیست‌نشین را موشک‌باران کرده است.

فیلمی از فارسی صحبت کردن سید حسن نصرالله در فضای مجازی منتشر شده است.

دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با رأی اعضای دیوان محاسبات کشورهای آسیایی موسوم به آسوسای، به عضویت کمیته حسابرسی آسوسای برای یک دوره 3 ساله درآمد.

دپوی برنج در شالیکوبی‌ها و نبود بازار فروش، به معضلی مزمن در صنعت برنج کشور تبدیل شده و به نظر می‌رسد این مشکل در سال جاری هم تکرار خواهد شد و کشاورزان همچنان با چالش فروش محصولات خود روبرو خواهند بود.

در گذشته نه چندان دور، پیش از آن‌که شهرنشینی تا این حد افزایش یابد، هر خانواده با نگه‌داری از چند دام و تعدادی مرغ و خروس می‌توانست نیازهای غذایی خود را برطرف سازد؛ اما این روزها افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی سبب افزایش شدید نیاز به غذا شده است؛ به‌همین‌خاطر، دامداری‌های متعددی در حاشیه شهرها ایجاد شده‌اند تا پاسخگوی این نیاز باشند.

رسانه‌ها از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن خبر می‌دهند.

سخنگوی دولت از انتصاب استانداران آذربایجان شرقی و همدان خبر داد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در طول دوران رهبری خود، چندین بار با رئیس‌جمهورهای ادوار مختلف و مقامات ایران ملاقات کرده است.

طبق اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور، هر شخص واجد شرایط می‌تواند با ارائه یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی کارت نظام وظیفه یا معافیت بعد از احراز هویت رأی دهد.

سخنگوی کاخ سفید از حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی با وجود جنایت های آن در لبنان و غزه گفت.

رئیس جمهور سوریه با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت با شهادت رهبرش قوی تر از قبل خواهد شد.

معاملات بازار طلا و ارز در دومین روز هفته با نوسان کاهشی قیمت سکه و رفت و برگشت قیمت دلار همراه شد؛ روندی که در پی آن قیمت درهم امارات و بیت کوین هم مسیر نزولی را در پیش گرفتند و عقب نشینی کردند.

به گزارش بانک مرکزی، قیمت مسکن در تهران میانگین متری 88 میلیون است. با در نظر گرفتن دستمزد 7 میلیون تومانی وزارت کار و قیمت بالای مسکن، 154 سال نیاز است تا تهرانی‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. همین امر، مردم را ناچار به ترک تهران و مهاجرت به شهرستان‌ها کرده است. در این شرایط وزارت راه و شهرسازی برای کاهش زمان انتظار خرید خانه در تهران چه برنامه‌ای

«بنی گانتس» ژنرال و عضو سابق کابینه جنگی رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که به توافق قوی و قابل اعتمادی دست نیابیم باید به لبنان حمله زمینی کنیم؛ همزمان مقامات این رژیم، ادعا کردند در حمله تروریستی و وحشیانه‌شان به منطقه مسکونی ضاحیه بیروت در روز جمعه، 20 فرمانده حزب الله را به شهادت رسانده‌اند.

تاخیر در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صدای مجلس را درآورد.