جمعه 13 مهر 1403

دولت هیچ حمایتی از هئیت‌های مذهبی زنجان انجام نداده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دولت هیچ حمایتی از هئیت‌های مذهبی زنجان انجام نداده است

حجت الاسلام سعید احمدی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تا کنون دولت هیچ حمایتی از هئیت‌های مذهبی زنجان نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت الاسلام سعید احمدی امروز در جلسه قرارگاه کرونای استان زنجان، اظهار داشت: در همه شهرستان‌ها جلسات توجیهی برای ائمه جماعت، روحانیون مستقر، ذاکرین، مداحان و مسئولین هئیت‌های مذهبی در خصوص برنامه های ماه محرم برگزار شده است.

وی ادامه داد: از هئیت‌های مذهبی استان زنجان هیچ حمایتی از سوی دولت و استانداری نشده و بسیاری از این هئیت‌ها متحمل برخی هزینه‌ها شده‌اند. این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع پیک کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید جریانی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط آغاز شود تا میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته و جلسات توجیهی در این زمینه برگزار شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت حمایت از هئیت های مذهبی تاکید کرد و گفت: باید نسبت به گذشته مسئولان و رسانه‌ها بیشتر در زمینه اقناع سازی اقدام کنند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به ادامه واکسیناسیون گروه‌های هدف، گفت: برای تزریق واکسن در مراکز تجمیعی زحمات بسیاری کشیده می‌شود. محمد رضا صائینی با بیان اینکه برخی تبلیغات منفی در خصوص واکسن ذهنیت مردم را خدشه‌دار می‌کند، افزود: چنین تبلیغاتی در حالی انجام می‌شود که واکسن موجب کاهش تعداد مرگ و میر می‌شود. وی برضرورت فرهنگ سازی در زمینه واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی، رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند. این مسئول با اشاره به پوشش 80 درصدی گروه سنی 80 سال و بالاتر در استان زنجان، افزود: 83 درصد گروه سنی 75 تا 79 سال نیز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر 86 درصد گروه سنی 70 تا 74 سال و 85 درصد گروه سنی 65 تا 69 سال واکسینه شده و گروه‌های سنی 60 تا 64 سال 77 درصد و 55 تا 59 سال نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. صائینی ادامه داد: تا کنون 232 هزار و 46 دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده که بیش از 183 هزار دوز مربوط به نوبت اول است. وی گفت: همچنین 48 هزار دوز واکسن نیز در دوز دوم در استان زنجان به گروه‌های هدف تزریق شده است. انتهای پیام /