شنبه 26 خرداد 1403

دو اثر دیگر در رثای آیت الله رئیسی تولید شد / «قاف تماشا» و «شهید جمهور» را ببینید و بشنوید

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
دو اثر دیگر در رثای آیت الله رئیسی تولید شد / «قاف تماشا» و «شهید جمهور» را ببینید و بشنوید

نماهنگ و تک‌آهنگ‌های «قاف تماشا» و «شهید جمهور» به مناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی بنیاد رودکی، «قاف تماشا» با شعری از میلاد عرفان پور، آهنگسازی و تنظیم آرمان مهربان و خوانندگی ستار سهرابی به مناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان منتشر شده است.

این قطعه، نخستین اثر مشترک دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی است که در ادای دین به سید شهیدان خدمت، آیت‌الله رئیسی و دیگر شهیدان حادثه تلخ بالگرد ساخته شده است.

بخشی از شعر «قاف تماشا» بدین شرح است:

«سبکبال بر موجی از مه، به قاف تماشا رسیدند

به صبحِ تشرف به خورشید، به دیدار فردا رسیدند

از این حسرت روزمره، کشیدندشان ذره ذره

که بی‌حاشیه، بی‌تکلف، به متن و به معنا رسیدند»

بنیاد فرهنگی هنری در اثری با عنوان «پایِ کار فرهنگ» ویدیویی از سخنان سید شهیدان خدمت، آیت‌الله رئیسی را در رویدادهای تالار وحدت منتشر کرده است.

در توضیح این اثر آمده است: «شهید جمهور، آیت الله رئیسی، از همان ابتدا با دغدغه‌مندی پایِ کارِ فرهنگ و هنر بودند و دلسوزانه اعتلای فرهنگی این مرز و بوم را پیگیری می‌کردند. سخنان ایشان همواره چراغ راه هنرمندان و فرهنگ‌وران بوده و صدایشان تا همیشه در تالار وحدت ماندگار خواهد ماند.»

تک آهنگ «شهید جمهور»

همچنین تک آهنگ «شهید جمهور» با شعری از قاسم صرافان، خوانندگی محسن توسلی و میکس و مسترینگ امید رهبران همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و دیگر شهدای خدمت در تهران به همت دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما منتشر شد.

محسن توسلی از جمله خوانندگانی است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در عرصه تولید آثاری مرتبط با مضامین انقلابی و اجتماعی داشته است.

تک آهنگ «شهید جمهور» را بشنوید:

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910269