شنبه 7 مهر 1403

دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر

برترین‌های این هفته تحت تاثیر دو مسابقه بزرگ بین مدعیان قهرمانی انتخاب شدند.

به گزارش "ورزش سه"، دربی 104 آغاز کننده رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر بود؛ جایی که استقلال و پرسپولیس دور از پایتخت به مصاف هم رفتند و در شرایطی که آبی‌ها نیاز مبرم به کسب پیروزی یا حداقل امتیاز داشتند، در لحظات پایانی با پنالتی بدموقع نتیجه را واگذار کردند تا سرخ پوشان مزد بازی تاکتیکی و عملکرد خوب خود را بگیرند و با این نمایش و برد ارزشمند سه نماینده در جمع برترین‌های هفته داشته باشند.

اما دور از هیاهوی دربی، پیروزی ارزشمند دیگر در این هفته را شاگردان دراگان اسکوچیچ در فولادشهر به دست آوردند که توانستند سپاهان را پس از چهار پیروزی و یک تساوی اخیرش شکست بدهند و جای آنها را در صدر جدول بگیرند و با این برد قاطع و مهم، مثل پرسپولیس سه سهمیه در بین ستاره‌های هفته به خود اختصاص بدهند.

نساجی مازندران با نمایش موثر دروازه‌بان خود مقابل شمس‌آذر، ملوان انزلی با عملکرد کم‌نقص و گل سه امتیازی مدافع بلندقامت و با تجربه‌اش، چادرملو با یک گلزن سرعتی در لحظه پایانی و برتری برابر مس رفسنجان، آلومینیوم اراک با درخشش مهره جدید و گلزنی او در جدال با خیبر خرم‌آباد و همچنین فولاد خوزستان با گل لحظه آخری مهاجم ریزنقش خود، هر کدام یک بازیکن در تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" دارند که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بان

لوآن پولی (نساجی) نساجی شرایط عجیبی را سپری می‌کند و با وجود اینکه کیفیت بازی خوبی به نمایش می‌گذارد و موقعیت‌های زیادی خراب می‌کند، اما خوش شانس هم هست که دروازه‌اش بیش از این باز نمی‌شود و حضور لوآن پولی موجب شده تا این تیم شرایط خوبی در عقب زمین پیدا کند و خیال هواداران این تیم بابت گلر راحت باشد. پولی در تقابل با شمس‌آذر که حریف‌شان برای اولین برد فصل تلاش می‌کرد، پنج مهار توپ عالی داشت که دو واکنش او (به ویژه در لحظات پایانی) کاری کرد تا تیمش بازنده نشود و یک امتیاز به دست بیاورد و روند خوب او هم حفظ شود.

مدافعان

محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس) مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که هفته قبل موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شده بود، بازهم این کنار را تکرار کرد و این بار در دربی با ضربه مطمئن به سمت راست و خلاف جهت سید حسین حسینی، توپ را به تور دروازه استقلال چسباند تا در لحظات پایانی این بازی، مزد عملکرد خوب خود را هم بگیرد. حسین کنعانی پیش از این پنالتی سه امتیازی و مهم، تقریبا تمام موقعیت‌های تیم حریف را در دوئل‌های هوایی و زمینی دفع کرد و نگذاشت توپی از کنارش به راحتی عبور کند و تبدیل به فرصت خطرناک برای آبی‌ها شود. او در بازی‌سازی از عقب زمین هم موثر کار کرد و با پاس‌های بلند و تعویض منطقه نمایش خوبی در راه انداختن بازیکنان هجومی داشت تا بین 11 ستاره برتر باشد.

عارف آقاسی (تراکتور)

عارف آغاسی مدافع سرسخت و سخت کوش تیم تراکتور در دیدار مقابل سپاهان از ارکان موفقیت و برتری این تیم بود و نمایش بسیار خوبی را در دیدار مقابل زردپوشان اصفهانی ارائه کرد. آغاسی نقطه عطف مسابقه را به خود اختصاص داد جایی که با یک تکل فوق العاده روی خط دروازه ی تیمش مانع از گلزنی مهدی لیموچی شد و اجازه نداد تا تراکتور ده نفره از حریف عقب بیفتد و در ادامه نیز تراکتور با اتکا به همین استحکام دفاعی توانست گل برتری را بزند و از آن دفاع کند. او در نیمه ی دوم نیز بخشی از رکن دفاعی در ایستادگی برابر زردپوشان اصفهانی و حمله وران تیم ژوزه مورایس بود. کم اشتباه، هماهنگ و البته جسورانه به خوبی از دروازه ی تیم تراکتور دفاع کرد تا یکی از بهترین بازی هایش برای تراکتور را ارائه دهد. این نمایش باعث شد تا او بی شک و تردید به عنوان یکی از مدافعان برتر این هفته ی فوتبال ایران انتخاب بشود.

میلاد باقری (ملوان) پس از اینکه دروازه قوی سپید در سه بازی پیاپی باز شد و چهار گل دریافت کردند و مقابل سپاهان هم شکست خوردند، مازیار زارع تغییراتی در خط دفاعی تیمش به وجود آورد و میلاد باقری را دوباره به جمع نفرات اصلی برگرداند که همین جابه‌جایی موجب شده در دو مسابقه متوالی گلی دریافت نکنند و علاوه بر آن، این مدافع بلند قامت گل سه امتیازی بزند. باقری که سال گذشته 25 بازی برای ملوان انجام داده و گل سه امتیازی به نساجی به ثمر رسانده بود، در نقل و انتقالات تابستانی در آستانه جدایی قرار داشت ولی در نهایت به ملوان برگشت تا در این هفته علاوه بر نمایش موثر در فاز دفاعی و جلوگیری از حملات پرشمار استقلال خوزستان، گل برتری را با ضربه سر بزند و مقاومت چند باره احمد گوهری برابر موقعیت‌های ملوانان را بشکند.

هافبک‌ها

مسعود ریگی (پرسپولیس) کمتر پیش آمده بود که استقلال اسیر ناتوانی جلال‌الدین ماشاریپوف شود، اما هافبک جنگنده پرسپولیس آنقدر در میانه میدان موفق کار کرد و نگذاشت ستاره ازبک آبی‌ها کاری از پیش ببرد که حمله جدی چندانی از آنها در دربی ندیدیم. مسعود ریگی مثل همیشه عملکرد مطمئنی در ترکیب سرخ پوشان داشت و در نبردهای تن به تن همواره برتری داشت و نگذاشت مدافعان تیمش هم خیلی به دردسر بیافتند و اسیر حمات استقلال شوند. ریگی علاوه بر موفقیت در دوئل با مهره‌های حریف و عملکرد موثر در توپ‌های هوایی، یک موقعیت خطرناک هم با پیشروی در محوطه جریمه ساخت که تبدیل به گل نشد ولی بازی او را بیشتر به چشم آورد.

ایگور پوستونسکی (تراکتور) هافبک دفاعی کروات تیم تراکتور که این فصل با تصمیم دراگون اسکوچیچ به این تیم پیوسته در این بازی سرنوشت ساز یکی از بهترین بازیکنان تراکتور بود. او علاوه بر انجام به وظایف دفاعی خود و قطع ارتباط از هافبک ها و مهاجمان سپاهان توانست در بخش هجومی هم نقشی بی بدیل ارائه کند. تک گل تراکتور در این بازی با شلیک فوق العاده ی ایگور پوستونسکی که روی حرکات فردی او در یک سوم دفاعی سپاهان رقم خورد به دست آمد و او با شوت جان دار و دیدنی که در آستانه رسیدن به دروازه به زمین خورد و کار را برای نیازمند سخت کرد زمینه ی ضربه ی نهایی امیرحسین حسین زاده را فراهم آورد. ایگور خیلی سریع توانسته با ریکادو آلوز زوج خوبی را تشکیل دهد و با وفق پذیری در لیگ برتر ایران خود را تبدیل به یکی از مهره های کلیدی تیم دراگون اسکوچیچ کند.

سروش رفیعی (پرسپولیس) برخلاف استقلال که شکل بازی درستی در دربی نداشت، پرسپولیس در میانه میدان با رهبری سروش رفیعی یک نمایش کاملا تاکتیکی ارائه داد و این ستاره قرمزها با گردش توپ به کناره‌ها و انتقال از عقب به جلوی زمین، کاری کرد تا تیمش مدام رو به جلو بازی کند. سروش در دربی بارها با دریبل‌های ریز و بازی تکنیکی خود، از سد هافبک‌های مقابل خود عبور می‌کرد و یک شوت خطرناک هم به سمت دروازه آبی‌ها زد که تبدیل به گل نشد. هافبک پرسپولیس برخلاف هم‌پستی‌های خود در تیم رقیب، یکی از سرحال‌ترین نفرات دربی بود که نمایش کم‌نقصی با پاس‌ها و ارسال‌ها داشت تا سه امتیاز مهم بگیرند.

وینگرها

هادی حبیبی‌نژاد (چادرملو) جشن اولین پیروزی تاریخ چادرملو در شهر یزد در هفته چهارم با فرصت‌طلبی و گلزنی این بازیکن مقابل نساجی برپا شد و حالا او دوباره در استادیوم خانگی همین کار را انجام داد و این بار، دروازه مس رفسنجان را در واپسین لحظات مسابقه باز کرد تا تیمش در تمام 6 بازی این فصل گلزنی کرده باشد. هادی حبیبی‌نژاد که تجربه بازی در فولاد، تراکتور و... را دارد، زیر نظر سعید اخباری دوباره به شرایط خوبی برگشت و همراه با چادرملو لیگ برتری شد تا دو گل از ابتدای فصل زده باشد و یکی از مهره‌های کلیدی باشد.

امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)

تیم هفته بدون گلزن سرنوشت ساز تراکتور قطعا یک چیزی کم داشت. مهاجم سابق تیم استقلال با زدن چهارمین گل فصل مهمترین سه امتیاز لیگ بیست و چهارم را هم به حساب تیمش واریز کرد تا همچنان نقشی موثر در تیم تراکتور داشته باشد. حسین زاده این گل را روی فرصت طلبی و جای گیری فوق العاده اش به ثمر رساند و در صحنه ی گل شوت سنگین ایگور پوستونسکی بهترین منطقه و نقطه کور دفاع سپاهان را به خود اختصاص داد و ضربه ی نهایی را به خوبی به دروازه ی پیام نیازمند زد تا تراکتور با گل این بازیکن بازی بزرگ هفته را به سود خود خاتمه دهد. حسین زاده بهترین گلزن این فصل محسوب میشود و به نظر میرسد که شانس خوبی برای رسیدن به کفش طلای لیگ برتر ایران خواهد داشت و چه بسا همانطور که با درخشش خود استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم رساند همین نقش را در تراکتور هم ایفا کند.

مهاجمان

احسان پهلوان (فولاد) این مهره ریزنقش پس از پنج بازی ناکامی در گلزنی، با انگیزه خاصی مقابل تیم سابقش به میدان رفت و در شرایطی که ذوب‌آهن هیچ شکستی در پنج مسابقه اخیرش نداشت، توانست طلسم‌شکنی به موقعی داشته باشد. احسان پهلوان که آخرین گل خود در لیگ برتر را در فصل 1400-1399 با لباس ذوب‌آهن به ثمر رسانده و پس از آن در پرسپولیس، سپاهان و فولاد خوزستان و طی چهار سال و نیم اخیر نتوانسته بود این کار را انجام بدهد، امروز با فرصت‌طلبی، در لحظات پایانی ارسال اعرابی را تبدیل به گل کرد تا سه امتیاز را در اهواز به دست بیاورند. پهلوان در طول مسابقه هم بارها با فرارهای تند و تیز از سمت راست و چپ زمین، کاری کرد تا مدافعان ذوب به دردسر بیفتند و در آخر هم زهرش را ریخت.

رحمان جعفری (آلومینیوم) خیلی زود شرایط سخت در تبریز را فراموش کرد و همراه با آلومینیوم اراک به آرامش رسید و سریع کار مورد علاقه‌اش (گلزنی) را انجام داد. رحمان که در دو سال گذشته به واسطه درخشش در شمس‌آذر و تراکتور جلب توجه کرده بود، در شروع کارش زیر نظر مجتبی حسینی هم فوق‌العاده ظاهر شد و توانست در نخستین بازی خانگی مقابل خیبر خرم‌آباد با یک چرخش دیدنی، یک گل تماشایی با شوت به کنج دروازه بزند. جعفری علاوه بر این گل، با دوندگی زیاد روی مدافعان حریف پرس گذاشت و با استارت‌های سریع و پاس رو به جلو موقعیت‌سازی می‌کرد و در نبرد هوایی هم برتری داشت تا نامش را بین بهترین‌ها ببیند.

دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 2
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 3
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 4
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 5
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 6
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 7
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 8
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 9
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 10
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 11
دو دربی و شِش ستاره برگزیده؛/ تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر 12