شنبه 14 مهر 1403

دکه - 1403/07/09

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

دیروز روزنامه‌ها تیتر اصلی صفحه اول خود را به شهادت سیدحسن نصرالله اختصاص دادند. روزنامه کیهان در همین زمینه تیتر زد: «خون شهید سید حسن نصرالله بر زمین نخواهد ماند.» این روزنامه همچنین در خبر ویژه خود به موضوع «گفت‌وگوی تمدن» های خاتمی تاخت و نوشت: «عبرت تاریخی و نه درسی برای الگوبرداری. درست در همان سالی که به پیشنهاد دولت خاتمی از سوی سازمان ملل گفت‌وگوی تمدن‌ها نام‌گذاری شد، رژیم...

روزنامه جمهوری اسلامی اما در سرمقاله خود بر ضرورت اقدام جهانی علیه جنایتکاران جنگی تاکید کرد و آورد: «نتانیاهو به محض ورود به نیویورک، در مصاحبه‌ای گفت در حال پرواز به نیویورک که بودم اجازه ترور فرمانده یگان موشکی حزب‌الله را دادم و او کشته شد. کسی که خودش اعتراف می‌کند دستور ترور را صادر کرده، بعد از این اعتراف مورد استقبال مسوولان سازمان ملل قرار می‌گیرد و با قیافه‌ای حق به‌جانب در اجلاس مجمع عمومی که محل حضور نمایندگان دولت‌ها و ملت‌هاست برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها تلاش می‌کند و در همان حال مرتکب جنایت بزرگ ضاحیه بیروت می‌شود.»

روزنامه جوان هم در یادداشتی با عنوان «حزب‌الله زنده است» به خبر شهادت حسن نصرالله پرداخت و نوشت: «در یک‌سال گذشته حزب‌الله عمق 10 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی را زیر حجم سنگین آتش‌باری خود گرفته و ده‌ها هزار آواره روی دست تروریست‌های صهیونیست گذاشته و حداقل 30 درصد توان نظامی صهیونیست‌ها را درگیر جبهه شمالی کرده و با زدن پایگاه‌های نظامی، راداری، جاسوسی، شناسایی در عمق 30 کیلومتری، آثار و فشار سنگین اقتصادی و سیاسی را بر صهیونیست‌های اشغالگر تحمیل کرده‌اند. در همین حال رزمندگان مقاومت نیز از کمک‌های مستشاری، فنی و اطلاعاتی حزب‌الله بهره‌مند بوده‌اند.»

--> اخبار مرتبط