پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دیدار مدیر خانه کتاب با رئیس نمایشگاه کتاب استانبول

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دیدار مدیر خانه کتاب با رئیس نمایشگاه کتاب استانبول

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با رئیس این نمایشگاه و تعدادی از ناشران ترکیه دیدار کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، همزمان با سومین روز سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با «بوراک کیوراک» رئیس این نمایشگاه، اعضای اتحادیه ناشران کودک ترکیه و تعدادی از ناشران ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار اسماعیل جانعلی‌پور (مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حسن دیدبان (وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول) نیز حضور داشتند.

بوراک کیوراک در دیدار با علی رمضانی گفت: شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر شرایط سختی برای ناشران ایجاد کرد و توقع این حجم از استقبال از نمایشگاه را نداشتیم. بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول به خاطر کرونا در جذب ناشران بین المللی موفق نبود. تعدادی از ناشران کشورهای مختلف متقاضی حضور در این نمایشگاه بودند اما به دلایل مختلفی امکان حضور پیدا نکردند. برخی از سازمان‌ها و نهادها با ما در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند تا بتوانیم نزدیک به 300 رویداد فرهنگی برگزار کنیم. این نمایشگاه با همکاری اتحادیه ناشران ترکیه و اتحادیه رسانه‌های ترکیه برگزار می شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران افتتاح شد

رئیس سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول با اشاره به استقبال مخاطبان از سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول بیان کرد: با توجه به تعطیلی دو روز گذشته، استقبال مردم از نمایشگاه قابل قبول بوده و ناشران ترکیه از برگزاری این نمایشگاه استقبال خوبی کردند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه بسیار بزرگی به لحاظ مخاطب و ناشران است و در دوره‌های بعدی این نمایشگاه حتما حضور پیدا خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به پشت سر گذاشتن شرایط کرونا بتوانند دوره بعدی این نمایشگاه را به بهترین شکل برگزار کنند.