جمعه 30 شهریور 1403

دیدار نخست‌وزیر اسپانیا با محمود عباس / هشدار درباره تشدید تنش در خاورمیانه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دیدار نخست‌وزیر اسپانیا با محمود عباس / هشدار درباره تشدید تنش در خاورمیانه

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسپانیا درباره خطر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پدرو سانچز پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنفرانسی خبری در مادرید اظهار کرد: امروز بار دیگر خطر افزایش تنش‌ها به شیوه خطرناکی بالا رفته است.

وی افزود: بنابراین، ما باید بار دیگر خواستار خویشتنداری، کاهش تنش‌ها و همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورها به نام صلح شویم.

سانچز همچنین گفت که راه حل دو دولتی تنها راه برای «ایجاد ثبات در منطقه» است. محمود عباس نیز در این دیدار خواستار برگزاری کنفرانس صلحی در مادرید با هدف پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین شد.

اسپانیا، ایرلند و نروژ در ماه می فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناختند و این اولین دیدار عباس از مادرید پس از این تصمیم است.

سانچز در حمایت از این تصمیم مادرید گفت: چرا چنین تصمیمی خوب است؟ به این دلیل فلسطین وجود دارد و حق دارد که دولت خودش را داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سانچز و عباس در این کنفرانس خبری به طور مستقیم به انفجار تجهیزات الکترونیک در لبنان اشاره نکردند.

دربار سلطنتی اسپانیا در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی ایکس سه‌شنبه اعلام کرد که پادشاه این کشور در کاخ سلطنتی مادرید، استوارنامه «حسنی عبدالواحد» را به عنوان اولین سفیر فلسطین در اسپانیا دریافت کرد.

عبدالواحد از سال 2022 به عنوان سرپرست هیات دیپلماتیک فلسطین در اسپانیا فعالیت داشت اما پس از اینکه مادرید چند ماه قبل کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، رتبه او رسما به سمت سفیر فلسطین تغییر کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید