پنج‌شنبه 5 مهر 1403

دیدار نخست وزیر لبنان با رئیس جمهور ایران در نیویورک

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دیدار نخست وزیر لبنان با رئیس جمهور ایران در نیویورک

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه به وقت محلی در محل اقامت دکتر مسعود پزشکیان برای دیدار و گفتگو با رئیس جمهور ایران حضور یافت و این دیدار هم اکنون در حال برگزاری است. دکتر پزشکیان که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافته، تاکنون در حاشیه این اجلاس با سران و مقامات کشورهای مختلف جهان دیدار کرده و درباره موضوعات مختلف دوجانبه، مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد. حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعات گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد. حملات دوشنبه حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند. در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دوشنبه در جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است. مشروح دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر لبنان متعاقبا ارسال می شود.