چهارشنبه 28 شهریور 1403

رئیس جمهور اجرای توافقنامه‌های امنیتی با عراق به صورت جدی پیگیری کند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رئیس جمهور اجرای توافقنامه‌های امنیتی با عراق به صورت جدی پیگیری کند

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق اظهارکرد: پیگیری جدی پیرامون عملیاتی شدن توافق های امنیتی که قبلاً با مسئولان کشور عراق به تصویب رسیده است، باید در دستور کار رئیس جمهور قرار بگیرد. وی افزود: انتظار است که رئیس جمهور اجرای کامل این توافق ها را پیگیری کنند و بتواند...

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق اظهارکرد: پیگیری جدی پیرامون عملیاتی شدن توافق های امنیتی که قبلاً با مسئولان کشور عراق به تصویب رسیده است، باید در دستور کار رئیس جمهور قرار بگیرد.

وی افزود: انتظار است که رئیس جمهور اجرای کامل این توافق ها را پیگیری کنند و بتواند دستاوردهای محسوس و ملموسی را برای مردم ایران و عراق به ویژه در حوزه امنیت مرزها شاهد باشیم.

عزیزی ادامه داد: اعتقاد ما این است که دولت عراق براساس توافقنامه‌های امنیتی که داشته‌ایم، بحث پاکسازی نوار مرزی خودش را به عنوان یک اولویت دنبال کند و کوچ دادن عناصر مخل امنیتی را انجام دهد. بحث بعدی در رابطه با بالا بردن سطح تبادلات تجاری و اقتصادی است که انتظار می رود پس از این سفر، تعاملات اقتصادی افزایش یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری آزادی محمدرضا نوری که مدتی است با بهانه های واهی در بازداشتگاه کشور عراق است موضوع دیگری است که ما انتظار داریم که زمینه های آزادی او فراهم شود. حتی اگر دولت عراق اصراری بر طی کردن روند حقوقی دارد باید طبق توافقات دو طرف و پیگیری های کمیسیون امنیت ملی، ایشان را به جمهوری اسلامی تحویل دهد.