چهارشنبه 18 مهر 1403

راز ماندگاری انقلاب اسلامی تبیین مردم سالاری دینی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راز ماندگاری انقلاب اسلامی تبیین مردم سالاری دینی است

رضایی گفت: راز ماندگاری و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران به نسبت سایر حکومت‌های دنیا در تحقق و عمل به مردم سالاری دینی در همراهی جمهوریت و اسلامیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن رضایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام در گفت‌وگو با «صبح توس؛» با بیان اینکه از ماندگاری نظام انقلاب اسلامی تبیین مردم سالاری دینی در همراهی جمهوریت و اسلامیت است؛ اظهار کرد: راز ماندگاری و بقا نظام انقلاب اسلامی به نسبت سایر حکومت‌های دنیا در تحقق و عمل به مردم سالاری دینی در همراهی جمهوریت و اسلامیت است؛ یعنی حضور حقیقی و فعالانه‌ی مردم در انقلاب اسلامی و نقش آنان در انتخاب همه‌ی مسؤولان و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، مظهر صداقت نظام اسلامی در مردمی‌بودن خویش است.

وی تصریح کرد: راز پرشکوه و افتخارآمیز ماندگاری نظام انقلاب اسلامی به نسبت سایر حکومت‌های دنیا عمل به مردم سالاری دینی و تحقق جمهموریت و اسلامیت چارچوب اسلام ناب است؛ که قبل از جمهوری اسلامی و در حکومت پهلوی مردم سالاری در نظام پهلوی فراموش شده بود و صندوق رأی بویژه در اواخر دوره پهلوی بیهوده شده بود؛ به نحوی که همه می‌دانستند انتخابات و رأی گیری یک امر ظاهری و از محتوا تهی است در واقع شاه، شکل صندوق رأی را حفظ کرده بود اما نتایج و دستاوردها و محتوای صندوق رأی را از بین برده بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام اظهار داشت: جمهوری اسلامی در چارچوب دین اسلام شأن و جایگاه والایی برای زنان قائل است؛ بر همین مبنا یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان خوش‌فکر مسلمان ایرانی در سایه‌ی این نظام مقدس، توانستند در جامعه ی ما رشد و نمو یابند اما ابتذال و از بین بردن شخصیت و کرامت اخلاقی و اجتماعی زنان و تخریب کانون خانواده؛ زن در دوره حکومت شاه فقط یک وسیله عیاشی؛ شهوترانی بود و ارزش زن تا حد یک کالا تنزل پیدا کرده بود چیزی که امروزه در غرب شاهد آن هستیم. رواج فرهنگ برهنگی و بی بندوباری زنان و تنزل کرامت آنان وترویج فحشاء از کوشش های رژیم شاه در این جهت بود.

رضایی خاطر نشان کرد: جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی به قدری والاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زن ریحانه است نه قهرمان»؛ «مهم‌ترین مسئولیت زن، کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای خانواده و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی می‌کند؛ با مهربانی خودش، با عزتی که در خانه برای او فرض می‌شود».

وی در پایان اظهار داشت: به لطف خداوند بعد از رحلت امام، ملت ایران عطیه الهیِ مردم سالاری دینی را حفظ کرده و در مقابل توطئه دشمنان برای جدایی مردم از نظام و بی‌اعتقاد کردن آنها به اسلام و مردم سالاری دینی، محکم ایستاده است.

انتهای پیام /