یک‌شنبه 15 مهر 1403

راه‌حل تمام مشکلات کشور در داشتن روحیه انقلابی‌گری است / امام خمینی (ره) مصداق کامل تعاریف ولی فقیه از نگاه ائمه معصومین بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه‌حل تمام مشکلات کشور در داشتن روحیه انقلابی‌گری است / امام خمینی (ره) مصداق کامل تعاریف ولی فقیه از نگاه ائمه معصومین بود

نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته بر ضرورت جهاد تبیین و اهانت به امام رضا (ع) توسط فیلم سینمایی عنبکوت مقدس اشاره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته بر ضرورت جهاد تبیین و اهانت به امام رضا (ع) توسط فیلم سینمایی عنبکوت مقدس اشاره شد.

راه‌حل تمام مشکلات کشور در داشتن روحیه انقلابی گری است

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای قبای قوچان اظهار کرد: امام راحل یک انسان مؤمن، متعبد و انقلابی بود یعنی امام به مسیری که انتخاب کرده بود ایمان داشته و لحظه‌ای از آن مسیر قدم عقب نگذاشت حتی زمانی که فرزند امام راحل را از ایشان گرفتند بازهم از هدف خود عقب‌نشینی نکرد.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه یک شخصیت علمی، فقهی و سیاسی بود بنده خدا نیز بوده و با داشتن روحیه انقلابی گری این انقلاب را به پیروزی رساند و دشمن نیز امروز از این واژه هراس جدی دارد.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: راه‌حل تمام مشکلات کشور و حتی منطقه در داشتن روحیه انقلابی گری است و این روحیه باید در همه زنده شود و این به معنای ناسزا گفتن یا توهین کردن نبوده بلکه به معنای عمل کردن به آرمان‌های انقلاب، قرار گرفتن در آن مسیر و کار جهادی است.

هراتی مطلق بابیان اینکه دشمنان و برخی افراد در داخل کشور نمی‌خواهند دولت و مسئولین روحیه انقلابی گری داشته باشند، گفت: یکی از دلایل انقلابی بودن امام راحل قیام 15 خرداد است زیرا درزمانی که کسی جرئت سخن گفتن نداشت امام خمینی (ره) با صدای بلند شاه را محکوم کرد.

وی بیان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان روحیه انقلابی گری را داشته و با یک سخنرانی خود کاخ‌های دشمنان را در هم کوبیده و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

امام خمینی (ره) مصداق کامل تعاریف ولی فقیه از نگاه ائمه معصومین بود

حجت‌الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) مصداق کامل تعاریف ولی فقیه از نگاه معصومین علیه السلام بود و فقها از طرف امام (ع) حجت بر مردم هستند، همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است؛ و در فرهنگ دین رهبر امانت دار و خدمتگزار مردم بوده وحکومت ابزاری برای خدمت به بندگان خدا و احقاق حق واجرای احکام الهی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در فرهنگ دین رهبر امانت دار و خدمتگزار مردم بوده وحکومت ابزاری برای خدمت به بندگان خدا و احقاق حق واجرای احکام الهی می باشد؛ از این رو است که امام خمینی (ره) بارها به خدمتگزاری رهبر ومسئولان اشاره نموده است: خدمتگزار باشید به این ملتی که دستهای خیانتکار را قطع کرد و این امانت را به شما سپرد. شما الان امانت بزرگی در دست دارید و مقتضای امانتداری آن است که آن را به طور شایسته حفظ کنید و به طور شایسته به نسل آینده و دولتهای آینده تحویل دهید. مادامی که این طور باشید، ملت پشتیبان شما است و مادامی که همراه شما باشد، هیچ آسیبی به شما و کشور نمی‌رسد.

امام جمعه تربت‌جام اظهار داشت: امروز فقهای اسلام، حجت برمردم هستند، همان طوری که حضرت رسول حجت خدا بود و همه امور به او سپرده شده بود، فقها از طرف امام (ع) حجت بر مردم هستند، همه امور و تمام کارهای مسلمین به آنان واگذار شده است؛ و امام خمینی (ره) و حضرت آقا نمونه‌های بارز و بر حق تعاریف فقیه از نگاه معصومین (ع) هستند.

مسئولان و آحاد مختلف مردم برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت‌حیدریه در آئین خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: امام راحل یک انسان معنوی و اخلاقی کم نظیر بود و امیدواریم خداوند به ما توفیق ادامه راه ایشان و شهدا را عطا کند.

وی افزود: امام راحل انسانی خدایی بود و مقام معظم رهبری در سال 1368 پس از اینکه از طرف مجلس خبرگان به رهبری منصوب شدند در آن تاریخ امام خمینی (ره) را شخصیتی بزرگ توصیف کردند که به جز انبیا و اولیای معصومین علیه السلام به دشواری می توان فردی مثل ایشان تصور کرد.

عصمتی اظهار کرد: در عالم فقاهت و اصول و عرفان عملی حضرت امام خمینی (ره) در اوج بود و عبودیت از ویژگی ایشان بود و چون تسلیم خداوند بود همواره خدا با ایشان بود و نظام سلطه را به زیر کشید.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: حفظ نظام همانطور که امام خمینی فرمودند از اوجب واجبات است و همه مردم و مسوولان باید عزم راسخ خود را برای حفظ دستاورد های نظام اسلامی بکار گیرند تا این نظام را به صاحب اصلی اش حصرت ولی عصر (عج) تقدیم شود.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی نعمتی عظیم است و ما را از حاکمیت طاغوت نجات داد و در حاکمیت الهی قرار داد و ممکن است نواقصی وجود داشته باشد و همه مسوولان باید تلاش کنند که نواقص به حداقل برسد.

انتهای پیام /