پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رزمایش ارتش در دریای عمان و اقیانوس هند باعث غرور ملی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رزمایش ارتش در دریای عمان و اقیانوس هند باعث غرور ملی است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی در اقیانوس هند و دریای عمان نشانه آمادگی بالای دفاعی نیروهای مسلح و قدرت بازدارندگی آنها است که مایه افتخار و غرور ملی ایرانیان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، افزود: این رزمایش در منطقه ای برگزار شد که حدود 2 میلیون کیلومترمربع از کشورمان وسیعتر بود و خلیج عدن که از معبرهای اصلی تجارت جهان با 40 درصد کل مبادلات است را شامل می شد نیز در این محدوده قرار دارد. وی افزود: برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر هشدار به بیگانگان در مورد باج ندادن نظام اسلامی در زمینه امنیت و دفاع از مرزها، نشان داد که مانور برگزار شده با ماهیت تدافعی بوده و همگان بدانند که ایران قصد تهاجم به هیچ کشوری را ندارد اما به توطئه و نیت های شوم برخی کشورها نیز با قدرت پاسخ می دهد. وی اظهار کرد: این رزمایش همچنین هشدار به برخی کشورهای مرتجع عربی است که پیمان خیانتکارانه و سازشگر را با رژیم مجعول صهیونیستی بستند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ایستادگی جانانه ملت و نیروهای مسلح ما در برابر رژیم متجاوز بعثی مبتنی بر آموزه های قرآن کریم و غیرت ملی و دینی بود.

وی ادامه داد: رژیم سفاک صدام با تحریک و حمایت آمریکا، اروپا و شوروی در سال 1359 به کشور ما حمله و تجاوز کرد و ملت ما هم به تاسی از آموزه های دینی و الهی از جان، مال، ناموس و سرزمینش دفاع کرد به همین دلیل لقب «مقدس» را بر این دوره درخشان تاریخ انقلاب گذاشته ایم.

وی تاکید کرد: افرادی که در قداست این دفاع ایجاد تردید می کنند باید در شرافت آنها تردید کرد زیرا انسان همیشه آماده دفاع از شرف، خاک و ناموس است. حجت الاسلام حسینی در ادامه بر ضرورت اجرای دقیق احکام شریعت اسلام در جامعه تاکید کرد و گفت: این مساله برای قوام دین خدا به همه پیامبران و امت ها سفارش شده است. وی ادامه داد: معنای اقامه دین، همانگونه که برخی مفسرین بزرگ مانند علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان، طبرسی در مجمع البیان و شیخ طوسی در تبیان عنوان کرده اند، تمسک به شریعت الهی و طبق آن عمل کردن و نیز مداومت و فراخواندن مردم به سوی این دستورات است که البته این حقیقت جز با تشکیل حکومت اسلامی و اقتدار دینی میسر نمی شود. وی اظهار کرد: اجرای شریعت در همه ابعاد باید هم از سوی مردم و هم توسط دولت در سرلوحه کار جوامع مسلمان و دولت های اسلامی باشد زیرا تنها راه نجات کشور از معضلات و گرفتاری ها است.

امام جمعه ساوه گفت: در صورت اجرای فرامین شریعت اسلامی ادارات از رشوه، اختلاس، بی عدالتی و تبعیض پاک می شوند و بسیاری از آسیب های اجتماعی از قبیل بی عفتی ها، طلاق و... نیز از جامعه رخت برمی بندد.

وی تاکید کرد: توطئه جدید دشمنان مبتنی بر فلج کردن مدیریت کشور و دعوت به نافرمانی مدنی است و در این راه ضدانقلاب با همراهی و حمایت نظام استکباری به دنبال اغتشاش و ناآرامی و فلج کردن کشور است و از هر بهانه ای نیز استفاده می کنند که لازم است همه مسئولان و آحاد مردم نسبت به این ترفندها هوشیار باشند. وی اظهار داشت: مسائلی چون بازگشایی مدارس، مشکلات کارگری، مجازات اراذل و اوباش و حتی سفر اربعین از جمله دستاویز رسانه های متعلق به دشمنان است که با ایجاد تردید در گزارش و آمارها و نشر شایعات در پی ایجاد تردید در افکار عمومی و دعوت به مقابله با نظام و تحصن و اغتشاش هستند.

حسینی گفت: همگان باید بدانند که حفظ آرامش و امنیت کشور، اعتماد به مسئولین و اتحاد و همبستگی مهمترین راهکار مقابله با دشمنان و خنثی کردن توطئه های آنان است.

*س_برچسب‌ها_س*