چهارشنبه 18 مهر 1403

رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه، همزمان با ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در پاسخ به درخواست مقام معظم رهبری، مبنی بر مواسات و کمک مومنانه و با هدف کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از شیوع بیماری کرونا در مدارس این استان نیز اجرا می‌شود.

جعفر گنج خانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح طبق دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در این استان نیز اجرا می شود، افزود: با توجه به بیماری کرونا، محوریت این برنامه با همکاری تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، تشکل‌های دانش‌آموزی و هلال احمر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این رزمایش از مدیران مدارس که عضو شبکه شاد هستند، درخواست شده است نسبت به اطلاع رسانی مستمر و آگاهی بخشی این برنامه به معلمان مدارس و دانش آموزان عضو اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس دانش آموزان می توانند در حد وسع کمک های مالی خود را برای یاری رساندن به گروه‌های هدف به معلمان خود اعلام کنند که پس از طی فرآیندها مبالغ در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و سپس در اختیار مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان و در نهایت به ستاد اجرایی این کار که پیش بینی شده تحویل شود.

گنج خانلو افزود: در این طرح شاخص جمع‌آوری کمک‌های مالی دانش‌آموزان به میزان 500 هزار ریال در نظر گرفته و از طرفی این معاونت نیز مبلغ 2 میلیون ریال به تامین ارزاق کمک می کند که در مجموع رقم 2 میلیون و 500 هزا ریال را شامل می شود و کمک‌های معیشتی و اقلام موردنیاز برای دانش‌آموزان بی بضاعت مدارس اعطا و در مرحله بعدی به خانواده های نیازمند داده می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشورمان با همدلی و مشارکت مردم در تهیه اقلام بهداشتی به نحوی کسری این اقلام تامین شده که جای آن دارد در تهیه ارزاق ضروری نیز کمک حال قشر نیازمند و بی بضاعت بوده و با تمامی موانع و مشکلاتی که وجود دارد نحوه مدیریت و برنامه ریزی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: بارها دیده شده که در هر دوره زمانی که مردم جامعه پای کار آمده اند، اهداف به بهترین شکل ممکن محقق و به سرانجام رسیده و یاری رساندن به مردم نیازمند همکاری و همدلی همه تشکل های دانش آموزی را می طلبد تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دعوت آحاد جامعه و تشکل های مردمی به همدلی و کمک مومنانه به وسیله آنچه که در توانشان هست تحقق یابد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*