یک‌شنبه 27 خرداد 1403

رسانه اسرائیلی مدعی شد: احتمال دستور توقف جنگ غزه به دستور لاهه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رسانه اسرائیلی مدعی شد: احتمال دستور توقف جنگ غزه به دستور لاهه

یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که ممکن است دیوان بین المللی دادگستری در لاهه دستور توقف کامل جنگ غزه یا حمله به رفح را صادر می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال 12 رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام این رژیم گزارش داد که احتمالا دیوان بین المللی دادگستری در لاهه دستور توقف کامل جنگ غزه یا حمله به رفح را صادر می‌کند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی به نقل از مقام مذکور اعلام کرد که این رژیم نه از نظر سیاسی و نه نظامی قصد پذیرش تصمیم احتمالی دادگاه لاهه را ندارد.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها در حال مذاکراتی مخفیانه با آمریکایی‌ها هستند و انتظار دارند که واشنگتن از حق وتو علیه تصمیم دادگاه لاهه استفاده کند.

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که برخی در این رژیم توقف جنگ را ترجیح می‌دهند تا از اختلاف نظر با آمریکا در رابطه با رفح و وتوی تصمیم دادگاه لاهه اجتناب شود.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید