شنبه 9 تیر 1403

رستمی: مراقب باشیم راه شهید رئیسی در غبار حوادث گم نشود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رستمی: مراقب باشیم راه شهید رئیسی در غبار حوادث گم نشود

رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: مراقب باشیم راه شهید رئیسی در غبار حوادث گم نشود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مراسم اربعین شهدای خدمت، پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان دانشگاه تهران در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: مسئول تراز انقلاب اسلامی طبق آیات قرآن کسی است که خدا او را دوست دارد و در مقابل انسانهای مومن خاکسار است. مانند عمامه خاکی شهید رئیسی در سفر به سیستان و بلوچستان او اگر به شهادت نمی‌رسید و در مناظرات سال بعد انتخابات ریاست جمهوری حاضر می شد، معلوم می شد نصاب ریاست جمهوری چیست.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور تراز در مقابل کافران زانو نمی‌زند، گفت: شهید رئیسی عکس شهید سلیمانی را در کشوری که او را ترویست خوانده بودند، بالا برد و بعد آن گفت قاتلانش را محاکمه می‌کنیم. در میدان قرآن سوزی دنیا قرآن دست گرفت. رئیس جمهور تراز در مقابل کفار شکست ناپذیر و در مقابل دشمنان خدا خستگی ناپذیر است.

رستمی با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی تاکید کرد: تهمت‌ها، برچسب زدن‌ها و فشارهای رسانه‌ای خوفی به دل او راه باز نمی‌کرد. عملکرد اقتصادی ایشان را به نامه 61 اقتصاددان در خرداد 1401 که در آن نوشته بودند کشور مترصد تورم سه رقمی است، ارجاع می دهم. موضوعی که با مدیریت دولت رخ نداد. برخی با وقاحت می‌گویند دوره سه ساله فلاکت مردم. در مناظرات انتخابات 1400 آقای همتی خودش می گفت الان دلار 55 هزار تومان است خود ما آن را پایین نگه داشتیم و لذا دیدیم اقتصاد کشور رشد کرد. با مدیریت این دولت در بخش‌های مختلف حوزه اقتصاد آثار مقاومت اقتصادی مشخص است.

وی در پایان سخنان خود از کاندیداهای مجلس خواست راه شهید رئیسی و مسیر او گم نشود و افزود: نگذارید راهی را که او باز کرد و سرمایه اجتماعی کشور که پیش از او در حال افول بود و اکنون و پس از شهادت او در حال افزایش است در غبار حوادث گم و کم شود. در انتخابات آینده اولا بحث مشارکت بسیار مهم است و همه ما باید برای حضور در انتخابات و مشارکت مردم را ترغیب و تبیین کنیم. ملاکهای رهبری برای انتخاب فرد اصلح مشخص‌ترین و مهمترین شاخص‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید محمد مقیمی نیز در این مراسم با اشاره به نکاتی در خصوص شهادت شهید رئیسی گفت: نکته اول این است که فرصت‌ها سریع می‌گذرد و این سرعت بیش از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. این حادثه به ما می‌آموزد که حتی اگر رئیس جمهور یک کشور باشید، نمی‌توانید راجع به فردای خود مطمئن باشید و یکباره این فرصت از شما گرفته می‌شود.

وی گفت: نکته دوم اینکه باید قدردان خدمتگزاران خود باشیم. شاید یکی از برجسته‌ترین نکاتی که در فرمایشات رهبر عزیزمان درباره شهید رئیسی وجود دارد، راجع به حق‌ناشناسی برخی افراد از خدمات شهید رئیسی است. این نشان می‌دهد که ما قدردان مسئولان خدمتگزار و خادمان ملت نیستیم، در حالی که همیشه این اعتقاد را داریم که شکر نعمت، نعمت را افزون می‌کند و شکر مخلوق، در حقیقت شکر خالق است. مدیران و خدمتگزارانی که در اختیار داریم به‌رغم تمام کاستی‌ها، جزو بهترین‌ها در دنیا هستند؛ ولی متاسفانه قدردان آنها نیستیم.

مقیمی، نیت خالص را شرط خدمتگزاری صادقانه دانست و گفت: اگر فرصت‌های خدمت را در هر جایگاهی که هستیم قدر بدانیم و به حد توان و ظرفیت‌مان بتوانیم خدمت کنیم، قطعا کشوری در تراز حکومت اسلامی خواهیم داشت. سرمایه‌ها و داشته‌های بسیار ارزشمندی منبعث از آموزه‌های دین مبین اسلام وجود دارد که با ملاک کرامت بشری و توسعه انسانی مطابقت دارد ولی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شاخصهایی که برای کرامت انسانی در دین مبین اسلام وجود دارد عملیاتی شود، مدینه فاضله قطعا محقق می‌شود.

وی ساختارها در جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشورمان را بسیار مترقی در نظام حکومت‌داری دانست و در عین حال تصریح کرد: با وجود این ساختار مترقی، چرا وضعیت به گونه‌ای است که مردم نگران معیشت خود هستند و در حداقل‌ها مشکل دارند. ریشه مشکل در نحوه تعامل با خودمان در داخل است. ما هنوز تعامل رئیس و مرئوسی، همکاران با هم و سیاست‌مداران با یکدیگر را بلد نیستیم و به جای اینکه سینرژی و تضایف برای رسیدن به هدف ایجاد کنیم، این انرژی‌ها برای دفع اهداف به کار برده می‌شود و این همان خسرالدنیا و الآخره است که در آموزه های دینی ما وجود دارد؛ یعنی هم در دنیا بازی را می بازیم و هم باید به خاطر این رفتارها در آخرت پاسخگو باشیم.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ظاهرا ما منتظر معجزه هستیم تا رفتارمان را اصلاح کنیم؛ در حالی که تک تک ما باید رفتار درست را از خودمان به عنوان فرد و شهروند عادی شروع کنیم؛ هرچند که تاثیر مدیران و کسانی که مسئولیتی را بر عهد دارند بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نکاتی که رهبر انقلاب در رثای شهید رئیسی بیان می‌کنند، مخاطبش همه ما هستیم، باید به خودمان بگیریم و نگوییم منظور دیگری است. همه ما از همین طیف هستیم و متاسفانه این نوع تفکر و رفتارها، معیار مهمی برای عقب‌ماندگی انسان است و این کاملا متفاوت با آموزه‌های دینی ماست. حادثه پرواز اردیبهشت، تلنگری است که در خود و در رفتارهای‌مان تجدید نظر کنیم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که به برکت خون این شهدای عزیز و همه شهدایی که جان خود را نثار آرمان‌های اسلام عزیز کردند ا بتوانیم رفتارهایمان را با الگوهای شهدا تطبیق دهیم.