دوشنبه 23 مهر 1403

رشته هندبال در خوزستان نیازمند حمایت بیشتر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشته هندبال در خوزستان نیازمند حمایت بیشتر است

اهواز - ایرنا - رییس هیات هندبال خوزستان خواستار حمایت و سرمایه‌گذاری بخش صنایع استان در این رشته ورزشی شد و گفت: خوزستان پتانسیل بسیار خوبی برای رشد در هندبال دارد و اگر از ورزشکاران حمایت شود اتفاقات بهتری در این رشته رقم می‌خورد.

سروش کجبافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل ورزش و به تبعیت از آن هیات هندبال استان طبق قانون اجازه تیم داری در لیگ های کشوری را نداشته و علاوه بر این توان هزینه تیم های لیگ برتری را نیز ندارند.

وی بیان کرد: همانگونه که سپاهان اصفهان، ذوب آهن، مس کرمان و دیگر مراکز صنعتی کشور علاوه بر فوتبال، سرمایه گذاری کلانی در هندبال آقایان و بانوان انجام می دهند، انتظار داریم مراکز عظیم صنعتی خوزستان همچون فولاد و یا مجموعه های پتروشیمی که از بخشنامه وزارت نفت مستثنا هستند از تیم های بومی خوزستان در لیگ برتر حمایت کنند.

رییس هیات هندبال خوزستان ادامه داد: کل بودجه هر 2 تیم در لیگ برتر برای کسب سهمیه آسیایی به اندازه هزینه یک بازیکن فوتبال خواهد شد، از طرفی حمایت از 2 تیم کاملا بومی هندبال استان علاوه بر ارتقاء سطح هندبال خوزستان، باعث بروز شادی، نشاط و امید در میان ورزشکاران و خانواده های این عزیزان خواهد شد.

وی به میزبانی مراحل پایانی لیگ دسته یک آقایان و بانوان کشور و میزبانی 2 مرحله اردوی تیم ملی جوانان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در استان خوزستان در این رشته ورزشی فعالیت می کنند که تلاش می کنیم این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

کجبافی در خصوص عملکرد هندبال بانوان استان گفت: سال گذشته جز محدود هیات هایی بودیم که علاوه بر میزبانی رقابت های لیگ یک بانوان کشور، توانستیم با تلاش بازیکنان و کادر فنی کاملا بومی و حمایت های فدراسیون هندبال و مدیرکل ورزش و جوانان به لیگ برتر صعود کنیم.

وی افزود: مهرماه سال گذشته مسئولیت هیات را برعهده گرفتیم در حالی که بودجه ما کاملا صفر بود اما در کمتر از چهار ماه به لطف خدا و با کمک های اداره کل ورزش و همچنین دیگر مسئولان استان، مجوز حضور 2 تیم از خوزستان به لیگ برتر آقایان و بانوان کشور را دریافت کردیم.

رییس هیات هندبال خوزستان به اعزام تمام تیم های رده پایه استان به مسابقات کشوری و موفقیت تیم های قصر نشاط ایرانیان بهبهان و پیشتاز بهبهان در رویدادهای کشوری اشاره کرد و گفت: سال گذشته علاوه بر اینکه در رده بزرگسالان عملکرد خوبی داشتیم از توجه به رده های پایه غافل نشدیم و به لطف مربیان سازنده رده های پایه که به نوعی زحمتکشان گمنام هندبال خوزستان هستند، توانستیم در رده های پایه مقام های متعددی در کشور کسب کنیم.

وی در پایان گفت: هیات هندبال اهواز طی سال های گذشته به حال خود رها شده بود که ابتدا سعی کردیم این هیات را سر و سامان دهیم و در ادامه مجوز حضور تیم اهواز را در لیگ یک‌کشور گرفتیم که خوشبختانه عملکرد خوبی داشت و توانست سهمیه خود را در این رقابت ها حفظ کند.

*س_برچسب‌ها_س*