جمعه 28 اردیبهشت 1403

رضا شاه

رضا شاه

وب‌گاه مشرق نیوز

در زمان رضا شاه فرقه دست ساخته بهاییت فرصت پیدا کرد تا با حمایت از انگلیسی‌ها فعال شود و با نوآوری در دین و تولید اطلاعات انحرافی عملیات دین‌زدایی را علیه اسلام و فرهنگ عاشورا آغاز کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زینب موسوی کمدین مشهور ایرانی، ملقب به امپراطور کوزکو که سال گذشته در ایام ناآرامی‌های کشور به دنبال انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شده و در نهایت با قید وثیقه آزاده شده بود، این بار با یک توئیت سیاسی خبرساز شد.

وب‌گاه فرارو

ییلاق دیلمان یا دیلمون یکی از زیباترین ییلاقات شرق گیلان و شهرستان سیاهکل است. این منطقه از شمال به رشته کوه البرز و از شرق به قله درفک می‌رسد و به دو بخش پیرکوه و دیلمان تقسیم می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: احسان نراقی درباره این شایعه که «شاه شخصا جمعیت را در خیابان آیزنهاور آزادی با هلی کوپتر می دیده» نظر صریحی نداد اما گفت: در جلسات چند بار از من پرسید: «این جمعیت آخر کی بودند؟ کمونیست‌ها که با تاسوعا و عاشورا کار ندارند.»

وب‌گاه عصر ایران

احسان نراقی درباره این شایعه که شاه شخصا جمعیت را در خیابان آیزنهاور / آزادی با هلی کوپتر می دیده» نظر صریحی نداد اما گفت: در جلسات چند بار از من پرسید: «این جمعیت آخر کی بودند؟ کمونیست‌ها که با تاسوعا و عاشورا کار ندارند.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

رضا شاه پهلوی در شهریور ماه سال 1320 و پس از اشغال ایران از سوی نیروهای متفقین با نگارش استعفا نامه و واگذاری سلطنت به ولیعهد 22 ساله اش، ایران را به مقصد هند ترک کرد اما پس از توقف 5 روزه در بندر بمبئی و در کشتی در نهایت به صلاحدید انگلیسی ها به بندر پورت لوئی پایتخت جزیره موریس در آفریقا رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رضا شاه 5 ماه در جزیره موریس اقامت کرد و پس از 5 ماه به ژوهانسبورگ رفت و در نهایت در 4 مرداد 1323 و کمتر از 3 سال پس از تبعید از ایران در اثر سکته قلبی درگذشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تصاویری از محل سکونت رضا شاه در 5 ماهی که در جزیره موریس اقامت داشت را مشاهده می کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: رضا شاه پهلوی در شهریور ماه سال 1320 و پس از اشغال ایران از سوی نیروهای متفقین با نگارش استعفا نامه و واگذاری سلطنت به ولیعهد 22 ساله اش، ایران را به مقصد هند ترک کرد اما پس از توقف 5 روزه در بندر بمبئی و در کشتی در نهایت به صلاحدید انگلیسی ها به بندر پورت لوئی پایتخت جزیره موریس در آفریقا رسید.

وب‌گاه عصر ایران

در قضاوت درباره رضا شاه تنها نمی‌توان به آجرهایی که روی هم گذاشت پرداخت. جان‌های ستانده شده آن هم از رجال استخوان خرد کرده نیز در داوری اثر دارد.

خبرگزاری تسنیم

کتاب «شبحی در پشت بام» به تازگی با محوریت عفاف و حجاب روانه بازار کتاب شده است و سعی دارد در قالب روایت 10 داستان نیمه بلند به بیان گوشه‌ای از اتفاقات دوره پهلوی اول و ماجرای کشف حجاب رضاخانی بپردازد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین نوشت: 90 سال پیش، احداث مهم‌ترین ساختمان اقتصادی کشور در چهارراه استانبول تهران آغاز شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

امام جمعه ارومیه در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: مسئولان فرهنگی به موضوع حجاب توجه مضاعفی داشته باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: رضاخان در همان سال‌های اولیه حکومتش غرب‌گرایی در ایران را کلید زد، او تمام تلاشش را برای غربی شدن کشور کرد از ممنوع کردن استفاده تاریخ هجری قمری گرفته تا قانون گذاشتن برای پوشیدن لباس علما.