جمعه 14 اردیبهشت 1403

رضا شاه

رضا شاه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آقای لاریجانی که 12 سال پیاپی سه مجلس با نمایندگان حاصل نظارت استصوابی را مدیریت کرده و در سال 1400 خود طعم نظارت استصوابی را چشیده و حذف شده هم درد را می‌شناسد و هم درمان را و می‌داند نظارت استصوابی چگونه مانع ورود نخبگان مناطق مختلف به مجلس شده و سطح نازل مجلس فعلی نشان می‌دهد ریشه مشکل از کجاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه عصر ایران

پیداست که ایده وزیران منطقه‌ای در کوتاه مدت عملیاتی نخواهد شد. بنا بر این اگر آقای علی لاریجانی همان بحث «خالص سازی» را پی‌بگیرند که حالا دامان استادان دانشگاه را هم گرفته منشأ برکات بیشتر خواهد بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس گفت: منابعی وجود دارد که مطرح می‌کند اردشیر ریپورتر رضاخان را کشف و به آیرونساید معرفی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست «مشروطه و نقش علما در تحقق آن» از سلسله نشست‌های علمی و تخصصی تاریخ معاصر ایران در حاشیه «دومین نمایشگاه تخصصی کتب تاریخ معاصر» با حضور قاسم تبریزی محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. سیدجمال‌الدین اسدآبادی؛ آغازگر نهضت‌های ضد استبدادی در ابتدای این نشست...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قاسم تبریزی گفت: شیخ فضل‌الله نوری را به عنوان مدافع استبداد بالای دار بردند و مشروطه اسلامی با این عمل شکست خورد و مشروطه غربی پیروز شد.

خبرگزاری مهر

روشنفکران پایگاه مردمی نداشتند بلکه صرفا تشکیلات سیاسی منسجم داشتند. آنها به نقش علما پی برده و در پی ایجاد اختلاف میان‌شان برآمدند. از سوی دیگر نیز هدف جنگ روانی علیه شیخ فضل‌الله نوری بود.

وب‌گاه 55 آنلاین

یکه‌تازی و چپاول نفت و گاز ایران توسط انگلیسی‌ها طی بیش از چهار دهه دلسوزان و وطن‌پرستان ایران در دو قشر ملی و مذهبی را حول محور آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی در کنار هم چنان متحد کرد که هر دو جریان همچون دو تیغه قیچی دست سیاستمداران استعمارگر انگلیس را از منابع خدادادی نفت و گاز ایران بریدند، اما مزدوران انگلیس در دیوان و دربار پهلوی با سوءاستفاده از اختلافات رهبران وطن‌پرست با بی‌رحمی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رویدادهای مرداد 32 به حدی بحث پرچالشی است که هنوز بعد از گذشت 70سال حتی بر سر عنوان آنچه در آن زمان گذشت بین مخالفان و موافقان بحث وجود دارد؛ برخی آن رویدادها را کودتا می دانند و برخی دیگر معتقد هستند کودتایی رخ نداده است. در این نشست که به همت گروه نقد و نظر مجموعه رسانه ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار شد، دکتر موسی غنی نژاد، اقتصاددان، دکتر داریوش رحمانیان از استادان تاریخ و عضو هیات علمی...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حاکمان دنیاطلب انگلیسی وقتی دست خود را از چاه‌ها و سکوهای نفت و گاز ایران که حدود نیم قرن به ثمن بخس در چنبره داشتند بریده دیدند، قوای عاقله و غضبیه خود را در هم آمیختند و با طراحی مکارانه‌ترین نقشه ترور و کودتا، نخست‌وزیر وطن‌پرست و شجاع ایران را با همکاری هم‌پیمان آمریکایی خود به زمین زدند. استعمار پیر و عمو سام چنان در سایه و بی‌آنکه خود را آفتابی کنند امضای محمدرضا شاه...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

استفتائات مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه قم حاوی نکات تازه‌ای است که نشانگر روشنفکری او در حوزه دین در عین فقاهت است.

وب‌گاه فرارو

ملک جهان خانم ملقب به مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه، اشرف‌الملوک معروف به فخرالدوله نوه مظفرالدین شاه، تاج الملوک ملقب به ام‌الخاقان مادر محمدعلی شاه از جمله زنان بزرگ و تاثیرگذار خاندان قاجار بودند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رضا شاه در توصیف مهم‌ترین زن قجری گفته است: «قاجاریه یک مرد و نیم داشت، مردش فخرالدوله و نیم مردش آغامحمدخان بود.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تیم رسانه ای محمد باقر قالیباف در توئیتی نوشته بود: آخرین راه نجات به قدرت رساندن یک مدیر اجرایی با پشتیبانی تمام قد نیروهای نظامی همچون سپاه با رویکردی اصطلاحا رضا شاه گونه است.