پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

رضا شاه

رضا شاه

خبرگزاری مهر

پژوهشگر اجتماعی طی یادداشتی با بیان اینکه در مساله حجاب، نزدیک قله‌ایم، گفت: زن مسلمان ایرانی، با حجاب خود پرچم استقلال هویتی خود را در مقابل زن غربی به چشم می‌آورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصراریان در یادداشتی با استناد به تحقیقات مستند یک تاریخ‌پژوه به بررسی صحت 68 میلیون ریال موجودی حساب بانکی رضاشاه هنگام ترک ایران پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: محمد رضا شاه در 12سال اول برای آن که خاطره تلخ رفتارهای پدرش در اذهان مردم تکرار نشود مال‌اندوزی نکرد اما تحقیر پس از کودتا او را هم به مال‌اندوزی کشاند اما باز نه از طریق املاک مردم که احتمالا از محل پورسانت های نفت یا خرید کلان تجهیزات نظامی.

وب‌گاه فرارو

برخی خوانندگان ذیل یادداشت «سوم شهریور 20/ وقتی همه خواب بودند» درباره این موضوع پرسیده‌اند که آیا عدد 68 میلیون ریال موجودی حساب بانکی رضاشاه هنگام ترک ایران که در کتاب دکتر عباس میلانی (نگاهی به شاه) هم آمده درست است یا نه؟ یادداشت حاضر در این باره است با استناد به تحقیقات مستند یک تاریخ‌پژوه.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس و پژوهشگر تاریخی گفت: رضاخان اصلاً به فکر کشور نبود بلکه به دنبال فرار از ایران بود، او به محض آنکه اطلاع پیدا کرد نیروهای روس از قزوین به سمت تهران حرکت کردند به جنوب فرار کرد.

وب‌گاه عصر ایران

برخی خوانندگان ذیل یادداشت «سوم شهریور 20/ وقتی همه خواب بودند» درباره این موضوع پرسیده‌اند که آیا عدد 68 میلیون ریال موجودی حساب بانکی رضاشاه هنگام ترک ایران که در کتاب عباس میلانی (نگاهی به شاه) هم آمده درست است یا نه؟ یادداشت حاضر در این باره است با استناد به تحقیقات مستند یک تاریخ پژوه.

خبرگزاری تسنیم

همرزم سیدعلی اندرزگو می گوید: یکی از خصوصیاتش شوخ طبعی و ارتباط با بچه های محل بود. یکبار چند خروس همراهش آورد و گفت می خواهم خروس جنگی داشته باشم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: امروز هشتادودومین سالگرد واقعه‌ای است که 22 روز بعد به سلطنت رضاشاه در پی 16 سال - و مجموعا 20 سال حکومت - با تراژیک‌ترین شکل خاتمه داد چرا که او را ناخواسته راهی آن سوی دنیا کرد و ولیعهد 22 ساله را بر تختی نشاند که در امواج اشغال و جنگ شناور بود.

وب‌گاه عصر ایران

به جز مقاومت چند افسر نیروی دریایی که به بهای جان شان تمام شد یگانه صدای اعتراضی که برخاست از سردبیر روزنامه اطلاعات بود: ستوان علی جلالی (افسر احتیاط) که سرمقاله مشهور 19 شهریور 1320 را نوشت و به حضور قوای شوروی اعتراض کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران به انتشار فیلم اعتراضات اجباری صادق زیباکلام در زندان شاه و دفاعیه او از خود واکنش نشان داد.

وب‌گاه عصر ایران

هر چند صادق زیباکلام نوشته «من هیچ توجیه و دفاع اخلاقی برای تسلیم‌شدنم به ساواک نداشتم و ندارم. آن را خفت و زبونی برای خودم می‌دانستم و می‌دانم» اما در این یادداشت آمده می‌توانست و می‌تواند توضیح و توجیهی بیاورد و جای شگفتی است که چرا این قدر بد از خود دفاع کرده یا بی دلیل در مقابل هجوم براندازان کم آورده و تنها گفته کسانی انتقاد کنند که یک شب در کلانتری خوابیده یا سیلی خورده باشند....

خبرگزاری خبرنگاران جوان

موسی حقانی گفت: بعد از رفتن قوای متفقین از ایران زمزمه استیفای ملت ایران از شرکت نفت جنوب مطرح و تقریبا از سال 1327 به صورت جدی پیگیری شد که یک خواسته ملی بود.

وب‌گاه عصر ایران

کسانی که می گویند اگر کودتا شکست می خورد ایران کمونیستی می شد آقای بروجردی را نادیده می گیرند و آنها که می گویند جمهوری فراموش می کنند مصدق مشروطه خواه بوده. پس چه می شد؟ شاه نداشت.

وب‌گاه 55 آنلاین

حدیث فولادوند از طایفه شناخته شده فولادوند و بازیگر معروف را بیشتر بشناسید. حدیث فولادوند علاوه بر آثار درخشانش در شب های مافیا نیز بسیار درخشید. در ادامه بیشتر با حدیث فولادوند آشنا شوید.